piątek, 30 maja 2014

Biszkoptowe, bezglutenowe, babeczki z rabarbarem i skórką pomarańczową.






Te muffinki wymyśliły się na szybko na potrzeby pikniku, na który w końcu się nie wybraliśmy, ale w domu smakowały równie pysznie. 






Dodatkowo warto zaznaczyć, że zachowują świeżość nawet do 3 dni i być może dłużej, ale tyle nie wytrzymały, bo i tak trudno było się powstrzymać, by nie zjeść wszystkich od razu. Są bardzo mięciutkie i wilgotne, po prostu rozpływają się w ustach. 






Składniki:

5 jajek
5 większych łyżek mąk: 1 łyżka m. gryczanej, 1 ziemniaczanej i 3 łyżki mąki bezglutenowej (Schar) uniwersalnej
ok. 1/3 kubka cukru nierafinowanego trzcinowego lub a agawy albo ksylitolu, albo ich mieszanki
łyżka oleju
miąższ wanilii
łyżka skórki pomarańczowej
szczypta soli do białek
2 łodygi rabarbaru malinowego + 1-2 łyżki ksylitolu






Rabarbar należy umyć, obrać i pokroić w kosteczkę, następnie zasypać ksylitolem i odstawić na chwilkę. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, żółtka z cukrem i wanilią na puszysty mus. Połączyć dwie masy i dodawać stopniowo mąki mieszając delikatnie. Na koniec dodać odsączony rabarbar, olej i skórkę pomarańczową. Dokładnie wymieszać i przełożyć do foremek na muffiny wyścielonych papierowymi papilotkami. Wstawić do nagrzanego do 175-180'C piekarnika i piec ok. 25-30 min. W razie potrzeby zmniejszyć temperaturę. Przechowywać w materiałowych lub papierowych opakowaniach. 



4 komentarze:

  1. Witam serdecznie.
    Powiem Pani, że wstaje rano i co pierwsze, to biegnę do komputera i włączam Pani stronę i patrzę co nowego Pani zrobiła! chyba jestem już uzależniona od tej strony:). Jestem pod ogromnym wrażeniem tych Pani wspaniałych przepisów! bardzo się cieszę że odnalazłam tą stronę. Ale do rzeczy. Proszę mi napisać, nie mam mąki Schar? czym można ją zastąpić? oraz jakiej firmy Pani kupuje syrop z Agavy? bo nie wiem która byłaby dobra. Producenci dodają fruktozę i oszukują że to jest 100% Agava. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, cieszę się bardzo, że sporo osób znajduje tu coś dla siebie :) Mąkę Schar można zastąpić kukurydzianą lub inną bezglutenową drobnozmieloną - ja kupuję tą ponieważ ma dodatek gumy guar i nadaje elastyczności ciastu. Syrop z agawy kupuje rzadko, ale jesli już o zazwyczaj z bio planet, natomiast polecam klonowy z Rossmana - jest lepszy i najtańszy z dostępnych. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. przecudowne są te muffinki ;) ja dodałam trochę inny zestaw mąk - po łyżce: jaglanej, kukurydzianej, ziemniaczanej, gryczanej i ryżowej, trochę więcej cukru i zamiast skórki pomarańczowej miałam tylko cytrynową w domu, wyszły boskie, taki wypiek nawet glutenowcom smakuje ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałaś mi o nich ;) Właśnie robię na jutro, pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...