piątek, 6 czerwca 2014

Kruche bezglutenowe ciasto z truskawkami i rabarbarem pod bezową pianką i kruszonką.




Marzeniem jest zrobić dobre bezglutenowe ciasto - takie jak z babcinej szarlotki z dziecięcych lat.. Przyznam, że to nie małe wyzwanie i często moje dokonania bardzo odbiegały od ideału z dzieciństwa. To, które zrobiłam wczoraj jest dobre, dlatego dzielę się z Wami przepisem, ale kolejnym próbom udoskonalenia go nie mówię nie ;)







Składniki:

ok. 260 g mąk (u mnie: 150 bezglutenowej Schar lub kukurydzianej, 50g ziemniaczanej, 60 g gryczanej)
100 g masła
2 łyżki jogurtu/śmietany (dałam z nerkowców) 
2 żółtka (białka do bezy + cukier ksylitol 2-3 łyżki) 
50 g ksylitolu
łyżka cukru nierafinowanego z wanilią
łyżka skórki pomarańczowej 
łyżeczka proszku do pieczenia bio
cukier/ksylitol do owoców







Owoce myjemy i obieramy, kroimy na pół truskawki, rabarbar w kostkę. Ttzeba dobrze osuszyć owoce i można wymieszać z agarem np. 1 łyżką - wtedy się trochę zżelują po ostygnięciu, bo pierwszego dnia były bardzo rzadkie, ale odlałam pozostały sok. Ciasto jest idealne na drugi dzień. 



 

 

Wyrobione ciasto należy dobrze schłodzić po wyłożeniu formy plus kulkę na kruszonkę. Spód podpiec ok. 15 min w 180'C, aż obeschnie i podrośnie. Wyłożyć pokrojone owoce, następnie bezę i na wierzch kruszonkę. Piec ok. 30 min w 180'C zmniejszając pod koniec do 160, albo zostawić sam dół na ostatnie 10 min. 



 




Smacznego!




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...