wtorek, 21 października 2014

Wegański puszysty krem do tortów, ciast, deserów - bez glutenu, nabiału i cukru. Z dynią.


 



Ten krem jest aktualnie moim numerem 1. Nie smakuje już jak masa sernikowa, czyli jak każdy krem z nerkowców, który do tej pory robiłam. Jest puszysty, lekki, w smaku przypominający masę z bitej śmietany i serka mascarpone - taką tradycyjną śmietanową do tortów. Już nie mogę doczekać się lata i świeżych truskawek... tylko skąd ja wtedy wezmę dynię?!! Myślę, że awokado też dobrze się sprawdzi. 
Zaznaczam, że w kremie nie wyczuwa się dyni ani pomarańczy - jest bardzo uniwersalny - tylko trochę żółty ;)







Składniki:

kubek nerkowców (ok. 160g)
ok. 300g upieczonej lekko dyni
sok z 1/2 pomarańczy
5-6 łyżek syropu klonowego (lub innego)
miąższ z wanilii lub cukier z wanilią prawdziwą
odrobina cynamonu




 



Nerkowce można sparzyć (robię to dla czystości - bo nigdy nie wiadomo co na nich siedzi).
Odlać wodę i zblendować z upieczoną dynią i resztą składników jak najgładziej.  



 



Moje dziecko jest wybredne jeśli chodzi o słodkości, ale ten krem jadł i jadł i jadł z dokładkami,
aż bałam się że nie zostanie nic do ciasta ;) Dopraszał się wołając: "Jesce klema!" Trudno było przed nim schować, ale z ciężkim sercem, bo przecież taki krem to samo zdrowie, udało się trochę ocalić.







Ta buźka mówi sama za siebie.





3 komentarze:

  1. dynia hokkaido i nerkowce to dwa produkty nr 1 w mojej kuchni! taki krem nie trafiłby do żadnego ciasta, bo by nie zdążył! od razu zjadłabym cały sama! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki bardzo za ten przepis! Nie ma sezonu na dynię, więc użyłam batatów, uprzednio upiekłam je w piekarniku. Już za nim tęsknię :) I goście też :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co oznacza upieczonej lekko dyni? Nie piec do miękkości? Ma być jeszcze trochę twarda? Bardzo zależy mi żeby krem wyszedł dobry do tortu..:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...