niedziela, 9 listopada 2014

Tiramisu z wegańskim kremem. Bez mascarpone.


 



Odkąd udało mi się stworzyć mój ulubiony krem, który smakuje bardzo podobnie do masy śmietano-mascarpone to już żaden deser ze śmietaną nie będzie mi tak smakował jak ten właśnie z kremem z dyni i orzechów nerkowca. Jest nie tylko zdrowy, ale przede wszystkim pyszny, więc nikogo nie trzeba namawiać do jedzenia ;) 


 



Jak tylko go spróbowałam od razu przypomniał mi się smak oryginalnego włoskiego tiramisu... Mocno kremowy, jajeczny i gładki... Dlatego zaraz po torcie zrobiłam moje tiramisu - można jeść bez wyrzutów sumienia, a smak jest bardzo zbliżony - dla mnie lepszy. Możecie użyć gotowych biszkoptów, ja jednak zrobiłam swoje blaty.



 


Składniki:


Krem

ok. 250 g pure z upieczonej dyni
ok. 150 g orzechów nerkowca
sok z dwóch mandarynek lub pomarańczy
20g cukru trzcinowego z prawdziwą wanilią 
ok. 30 ml mleka roślinnego 

Biszkopt

3 jajka
2-3 łyżki cukru trzcinowego nierafinowanego lub ksylitolu/erytrolu
3 łyżki mąki bezglutenowej (ulubionej, ja dałam 1 gryczanej, 1 migdałowej, 1 Schar ryżowej)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
wanilia

Kawa do nasączenia

woda
mleko ulubione
kawa
likier kawowy/ajerkoniak (opcjonalnie)

Kakao do oprószenia







Biszkopt robić jak tradycyjny. Białka ubić na sztywno, żółtka z cukrem na puszysty krem, połączyć dwie masy i dodawać mąki, dokładnie, ale delikatnie mieszając. Rozprowadzić ciasto na blasze wyścielonej papierem do pieczenia. Piec w ok. 160'C ok. 20 min pilnując by się mocno nie zarumienił.





Orzechy namoczyć nieco wcześniej w ciepłej wodzie, żeby troszkę zmiękły (niezależnie do tego jaki macie blender - namoczone zawsze będą bardziej kremowe - w tiramisu nie ma prawa być grudek). Odlać wodę z orzechów, umieścić z pozostałymi składnikami i gładko zblendować na lekki mus. 


 



Krem przed nałożeniem na biszkopt można schłodzić w lodówce. 

Biszkopt będzie dość płaski (akurat na wysokość jednego cieńszego blatu). Podzielić na pół. Każdą połowę nasączyć dość mocną kawą z odrobiną mleka i opcjonalnie z alkoholem kawowym/czekoladowym/whisky.





Ułożyć blat w naczyniu i przełożyć kremem, przykryć drugim blatem i znów posmarować kremem. Na koniec obficie oprószyć kakao. Podawać schłodzone, najlepiej drugiego dnia.



9 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis, zapisuję do ulubionych;)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje się niebiańsko pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby jeszcze biszkopt był bez jajek.... Ale krem godny zapamiętania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka w naszej diecie to główne źródło białka, ale już wkrótce biszkopt bez jajek specjalnie dla tych, co nie mogą lub nie lubią :)

      Usuń
  4. Na pewno wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam smakowicie wygląda i na pewno tak samo smakuje !
    Zapraszam do mnie na przepis na fit czekoladowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabiorę się za niego w sobotę i dam znać jak wyszło. Mam nadzieję, że będzie tak samo pyszne jak "oryginał". Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...