środa, 12 listopada 2014

Wegański krem z awokado i orzechów nerkowca - puszysty jak bita śmietana.






Wegańskie kremy podbiły moje serce, uwiodły podniebienie i sprawiły, że chcę eksperymentować w tym temacie do wyczerpania pomysłów. Dziś przedstawiam kem pięknie zieloniutki niczym pistacje.. ale bez ich udziału, za to z awokado i nerkowców. W odróżnieniu od kremu dyniowego (przepis KLIK ) jest bardziej puszysty, ale mniej słodki z natury, ale możecie dosłodzić według upodobań. Dyniowy przypominał mi masę z serkiem mascarpone - nieco cięższą jak w tiramisu (przepis na tiramisu KLIK) - ten natomiast świetnie zastąpi bitą śmietanę np. do owoców w sezonie letnim - już nie mogę doczekać się soczystych, słodkich, czerwoniutkich truskawek pod tą piękną zieloną pierzynką... 
 

 



Zrobiłam w dwóch wersjach: naturalnej waniliowej i czekoladowo-bananowej.



 


Skład:

naturalny/waniliowy

2 awokado (ok. 200 g)
ok. 150 g orzechów nerkowca
sok z 1 pomarańczy/2-3 mandarynek
150 ml mleka roślinnego
5 łyżek słodu (dałam ryżowy)
miąższ wanilii lub cukier z wanilią do smaku


 



W wersji czekoladowo-bananowej dodałam dojrzałego banana i łyżkę kakao (do połowy porcji kremu naturalnego)





Wszystkie składniki ( w tym namoczone wcześniej nerkowce) należy zblendować na gładki puszysty krem i gotowe! 


 



My zjedliśmy z ulubionymi biszkoptowymi placuszkami z jabłkami.

Smacznego i na zdrowie! 




3 komentarze:

  1. ale to musi być pyszne! koniecznie muszę wypróbować ten krem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś niezłego smaka :-) Bardzo zdrowe jedzenie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...