piątek, 26 grudnia 2014

Makowiec bezglutenowy z marcepanem, żurawiną i czekoladą. Szybki. Bez ciasta. Najlepszy.





Marzył mi się makowiec, taki tradycyjny, z moich dziecięcych wspomnień, tylko bez ciasta, bo zawsze je "obierałam". Zależało mi oczywiście, żeby był bez glutenu, taki wilgotny, lekko śliski i pachnący marcepanem i skórką pomarańczową. I oto jest. Dodałam jeszcze suszoną żurawinę i pokruszoną gorzką czekoladę, więc to opcja na wypasie. 





Polecam, jest pyszny i bardzo łatwy w przygotowaniu.




Składniki:

200 g migdałów blanszowanych
4 jajka
ok. 1 kg maku (juz namoczonego z woda - ok. 500 g suchego)
sok z 1 pomarańczy
kubek cukru trzcinowego/kokosowego (ok. 180 g lub 100 g ksylitolu)
30 g oleju ryżowego
90 g żurawiny suszonej
45 g czekolady gorzkiej (polecam z Lidla z karmelem)
4-5 łyżek mąki Shar (na bazie mąki ryżowej)
20 g cukru trzcinowego z wanilią
30 g skórki pomarańczowej (skórkę z eko pomarańczy smażyłam w oleju kokosowym i ksylitolu)
buteleczka zapachu migdałowego





Mak sparzyć, odlać wodę, zalać nowym wrzątkiem i zagotować chwilę, zostawić n ok. 1 godzinę. Wodę odlać (trochę zawsze zostanie) i utrzeć mak - ucierałam w thermomixie, możecie użyć blendera. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, żółtka z cukrami. Migdały zmielić na grubą mąkę. Wymieszać masy ze sobą, dodać sok z pomarańczy, olej, zapach. Dodać mąki, wymieszać i na koniec dodać rozdrobnioną czekoladę ze skórką pomarańczową i żurawiną - też rozdrobiniłam razem w thermomixie. Całość przełożyć do formy i piec w 170'C przez godzinę. 





Podawać wystudzony, przechowywać w chłodnym pomieszczeniu pod przykryciem.


9 komentarzy:

  1. Z makiem to uwielbiam świąteczne rolady <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę podać rozmiar formy na zdjęciu i keksówki, gdzie można by upiec ten pyszny makowiec:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszły mi dwa w sercu 24x20 i w keksówce 20x9, mozna zrobic 1 w formie o wiekszych rozmiarach, pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. migdały z cukrem i sokiem pomarańczowym to marcepan

      Usuń
  4. Czy może być masa makowa z puszki

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...