środa, 17 grudnia 2014

Szybkie pierniczki bezglutenowe - najlepsze. Bez glutenu, bez czekania aż zmiękną. Idealne.

 
 

Jeśli nie macie cierpliwości oczekiwać, aż Wasze pierniczki odczekają swoje, by można było je zjeść bez połamania zębów, to koniecznie wypróbujcie mój przepis. Nie ukrywam, że to niepierwsze podejście do pierniczków bez glutenu i byłam bliska poddania się, ale na szczęście znowu nie dałam za wygraną i oto są. Pierniczki bezglutenowe, bez miodu, masła i prawie bez cukru (bo tylko w konfiturze żurawinowej). Z dumą, a może ze wstydem mogę powiedzieć, że mam ochotę usunąć moje poprzednie wpisy na temat pierniczków, bo mimo że były prawie tradycyjne, glutenowe to nie umywają się do tych najnowszych i najzdrowszych. Czuję, że zaraz znikną..





 Składniki:

1 jajko
150 g mąki Schar (na bazie ryżowej)
100 g mąki gryczanej
60 g mąki ziemniaczanej

70g oleju kokosowego
80g syropu klonowego
20g erytrolu/ksylitolu
50g konfitury z żurawiny
10 g skórki pomarańczowej
łyżeczka proszku do pieczenia (bio)

przyprawy (po dużej łyżeczce): cynamon, imbir 2x, przyprawa do piernika, wanilia


 
 ***


Lukier:

2 łyżki erytrolu
2 łyżki cukru trzcinowego
wanilia
sok z pomarańczy ok. 4 łyżeczki



 ***

Jajko wymieszać dokładnie z mąkami i proszkiem do pieczenia. Olej roztopić wraz z syropem klonowym, erytrolem (można dać cukier trzcinowy), żurawiną, skórką i przyprawami. Wystudzić i przelać lepką masę do mąk. Dokładnie wyrobić. Rozwałkowywać i wykrawać pierniczki grubości 5-8 mm. Piec w 180'C przez 15 min. 


 



Lukier/glazura.

Zmielony erytrol z dodatkiem cukru trzcinowego waniliowego umieścić w rondelku i dodawać stopniowo sok z pomarańczy, lepiej mniej niż za dużo. Podgrzewać aż się połączą w lśniącą masę, jeśli przegrzejecie, lukier będzie przeźroczysty (jak syrop) i będzie dłużej się zestalał, ale również zastygnie (na 4 łyżki pudru dałam ok. 4 łyżeczek soku).
Na lepki przeźroczysty lukier możecie dać jakąś posypkę, ja oprószyłam zmielonymi drobno wiórkami kokosowymi.



Polecam!


 
 
 

11 komentarzy:

  1. Witam,czy można pominąć konfiturę z żurawiny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zamienić na inną, ale chyba bym całkiem nie rezygnowała, bo nadaje pierniczkom wilgotności, nie będą aż tak kruche, pozdrawiam

      Usuń
  2. czym zastapić ksylitol, erytrol- cukrem? w jakiej proporcji? Dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak cukrem w podobnej ilości, pozdrawiam!

      Usuń
  3. Zrobiłam, są naprawdę pyszne. Nie miałam konfitury, dałam dżem, ale są odrobin ę za suche, następnym razem zrobię z większą ilością dżemu/konfitury. Ale i tak je uwielbiam, dziękuję za przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile pierniczków wychodzi z tej proporcji mąki? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis :) Mam tylko jedno pytanie, można dodać łyżkę kakao?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak, można ująć trochę mąki.

      Usuń
  6. Czy mąka Schar to ta uniwersalna? Bo tylko taką widuję w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Universal jest na niej napisane :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...