środa, 11 lutego 2015

Pączki bezglutenowe. Z imbirem i pomarańczą.


  

Miałam nie robić pączków, ale nie mogłam spać spokojnie, bo bezglutenowe wypieki w większości nie stanowią już dla mnie problemu, oprócz słodkiego ciasta drożdżowego i pączków... Zatem spróbowałam. Miały być pieczone, zrobiłam smażone. Zainspirowałam się przepisem z domowych wypieków, ale przerobiłam go na swoje możliwości. Pączki wyszły mięciutkie i smaczne, także polecam, zamiast drożdży można użyć (tak jak w oryginale) 3 łyżeczek proszku do pieczenia, a zamiast sera, może tofu, albo zmielonej kaszy jaglanej z mlekiem kokosowym.




Składniki:

260g sera białego półtłustego
15g cukru trzcinowego z prawdziwą wanilią
250 g mąki bezglutenowej (użyłam 140 g Schar ryżowej i 110 mąki gryczanej - stąd ciemniejsza barwa ciasta)
3 jajka
35 g ksylitolu
30 g cukru trzcinowego
2 i 1/2 łyżeczki suchych drożdży
30 g imbiru kandyzowanego
20 g skórki pomarańczowej kandyzowanej

olej ryżowy do smażenia




Ser utrzeć z cukrem waniliowym. Jajka ubić z ksylitolem i cukrem na puszystą masę. Mąki wymieszać z drożdżami. Imbir rozdrobnić ze skórką pomarańczową. Masę jajeczną połączyć z serem, wymieszać dodać mąki i imbir ze skórką. Ciasto dokładnie wyrobić i odstawić pod ściereczką w misce do wyrośnięcia. Najlepiej w piekarniku nagrzanym do 35'C na ok. 40 min. Jak ciasto lekko podrośnie (będzie po prostu bardziej porowate i puszyste) należy ulepić rękoma oprószonymi mąką kuleczki ( tylko leciutko, żeby nie zagnieść pęcherzyków powietrza) i odkładać na kawałki papieru do pieczenia. Odstawić do ponownego podrośnięcia na ok, 20 min w ciepłym miejscu pod przykryciem. Olej na wysokość pączków rozgrzać dość intensywnie, by wrzucone na próbę ciasto od razu wypływało na powierzchnię. Pączki wkładać pojedynczo na gorący tłuszcz razem z papierem, po chwili zdejmować szczypcami papier, a pączki smażyć z obydwu stron aż do mocno złotej barwy - nawet lekko brązowej - żeby w środku nie były surowe. 




Studzić i podawać same lub z ulubionymi powidłami, bardzo pasują morelowe.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...