poniedziałek, 9 marca 2015

Wgański krem WANILIOWY do deserów. Bez mleka, bez jajek, bez cukru, bez gluetnu.




Ostatnio jadłam pyszny krem waniliowy, zrobiła go koleżanka do crumble. Zainspirowało mnie to do stworzenia własnego kremu, oczywiście na moją modłę: bez mleka, śmietany, glutenu, cukru itp. itd. Znowu ktoś napisze, że to już nie to samo, że po co...To szybko odpowiem, nie to samo... bo inne, a nie powiem, że gorsze, po to, by deser również stanowił pożywny i zdrowy posiłek. Robiłam na oko, ale mniej więcej pamiętam, ile czego dodałam, jednak konsystencje (rzadszą, bardziej gęstą musicie dopasować sami - więcej ryżu, mniej mleka i na odwrót), tak samo słodkość, dodając mniej/więcej daktyli/miodu.



Składniki:

szklanka ugotowanego ryżu jaśminowego
szklanka albo więcej mleka kokosowego do picia (3%)
garść orzechów nerkowca
garść migdałów
kilka daktyli suszonych (nie za dużo, bo krem zmieni kolor)
miód (łyżka)
sok z połowy mandarynki
miąższ z 1 laski wanilii




Wszystkie składniki dokładnie blendujemy na gładki mus. Podajemy na ciepło lub po schłodzeniu, jako dodatek do deserów: owoców, lodów, ciast.


5 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie. Sama bym zjadła taki krem waniliowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez cukru i dobre! Jadłem:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam i chyba dałam za mało mleka bo wyszedł budyń.
    Młode jadło aż się uszy trzęsły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim dzicią tez smakowało, dziękui!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...