sobota, 4 kwietnia 2015

Mazurek bez pieczenia, z masą makową, na orzechowo-jaglanym spodzie.


 


To mój pierwszy mazurek, ale w końcu panieńskie nazwisko zobowiązuje ;) Zrobiłam oczywiście na swoją modłę, bez pieczenia, prawie raw. Polewę zróbcie sami ulubioną, bo nie jestem w tym dobra... No i muszę przyznać, ze ciasto jest pyszne, wilgotne - taki idealny deser - tylko mało fotogeniczny.




Składniki:

spód:

100 g orzechów (użyłam mixu z Lidla)
10 g skórki pomarańczowej
60 g daktyli suszonych bez pestek
150 g ugotowanej kaszy jaglanej
miąższ wanilii
20 g oleju kokosowego




masa makowa:

80 g nerkowców
10 g skórki pomarańczowej
40-50 ml mleka roślinnego (kokosowe, migdałowe, owsiane)
480 g maku (już po ugotowaniu)
olejek migdałowy/likier/aromat
2 łyżki masła lub oleju kokosowego
3-4 łyżki miodu (innego słodu)
sok z 1/2 limonki lub mandarynki
dowolne bkalie
miąższ wanilii




polewa ulubiona i orzechy/rodzynki/jagody do ozdobienia (też nie jestem w tym dobra)




Najpierw w melakserze rozdrabniamy orzechy, dodajemy skórkę i daktyle, na koniec kaszę, olej i resztę i mielimy na plastelinową, lekko grudkowatą masę (trzeba uważać, by nie zmielić zbyt mocno - masa ma się ładnie skleić ale nie może zrobić się ciapowata, powinna się lepić prawie jak plastelina). Wstawiamy do lodówki i robimy masę.




Mak płuczemy na sitku, moczymy, później gotujemy ok. 30 min. Odcedzamy mielimy w melakserze z mlekiem i skórka pomarańczową. Masło/olej topimy, mieszamy z miodem, dodajemy do całości, mielimy jeszcze raz, dodajemy ulubione bakalie, wanilię i jeszcze raz lekko mielimy. Wykładamy na schłodzony spód.

Na wierzch wylewamy polewę czekoladową ulubioną i ozdabiamy bakaliami, orzechami. Polecam!



6 komentarzy:

  1. Jakie to musi być dooobre <3 zupełnie moje smaki! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie! *.*
    Ten mazurek zdecydowanie musi być pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniały, trudno by mi było skończyć na jednym kawałku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie, orzechowo, tak jak lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam mazurka :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie robię ten mazurek i nie wiem do czego dac nerkowce - sa w składnikach a w przepisie już nie ma .

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...