wtorek, 16 czerwca 2015

Sałatka z rukolą i grillowanym jabłkiem. Najlepsza.




To zdecydowanie najlepsza sałatka jaką jadłam do tej pory. Samki doskonale się uzupełniają, a cynamon delikatnie je podkreśla. Po prostu niebo na talerzu. 




Będzie idealna do dań z grilla, do pieczonej kaczki, indyka lub podana z grzankami z masłem ziołowym. 





Składniki:

2 średnie jabłka (najlepiej słodkie odmiany)
sporo rukoli
ser kozi (pleśniowy lub typu feta)
orzechy włoskie, nerkowce lub pestki dyni
bratek żółty




dresing

sos z pomarańczy
oliwa z oliwek (użyłam pomarańczowej)
ząbek czosnku
odrobina wody
łyżeczka miodu

cynamon do oprószenia




Jabłka umyć, przekroić na 4 części, wykroić gniazda nasienne i pokroić w plasterki. Grillować z obydwu stron tradycyjnie lub na grillu elektrycznym z grillującą pokrywą, aż jabłka się zarumienią. Ułożyć na talerzu umytą i osuszoną rukolę. Następnie ułożyć plasterki sera koziego, jabłka, bratki, skropić dość obficie sosem i wyłożyć świeżo prażone orzechy lub pestki dyni. Całość oprószyć cynamonem. 




Pycha! Szkoda, że nie możecie wirtualnie poczuć tego aromatu. 


6 komentarzy:

  1. Cudowna, wspaniała! Już czuje ten smak! Jutro sobie przygotuję na 2 śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już żałuję, że nie mogę poczuć aromatu i smaku, bo z opisu wynika, że jest przepyszna :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie jadłam takiej, więc jak będę mieć składniki, to na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym sałatkę w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku pomyślałem, że to ziemniaczki. Bardzo fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...