czwartek, 22 października 2015

Kokosowo-migdałowa jaglanka jak rafaello. Zdrowe ciasto na śniadanie. Pokochaj kaszę jaglaną.



Jeśli lubicie Rafaello to na pewno ta wersja porannej jaglanki przypadnie Wam do gustu. Warto podać ją z odrobiną śmietanki kokosowej lub jogurtu zaszczepionego na mleku kokosowym lub po prostu z jogurtem naturalnym, ewentualnie z kremem kokosowym z nerkowców i mleka kokosowego. Ja nie wyobrażam sobie śniadania bez owoców głównie świeżych, ale mogą być też prażone - do kokosowej jaglanki dodałam gruszki duszone na mleku kokosowym. Gruszka i kokos idealnie się komponują, ale równie smacznie będzie z bananem albo ananasem, a latem z poziomkami albo jagodami.


Składniki:

80 ml suchej kaszy jaglanej
180 ml mleka kokosowego 
2 łyżki wiórków kokosowych (bio)
2 łyżki płatków migdałowych
odrobina syropu klonowego lub innego słodu
miąższ

do podania:

gruszki
mleko kokosowe
płatki migdałowe
karmel bakaliowy




Kaszę uprażyć lekko na małej (stalowej) patelence lub w szerokim, najlepiej płytkim i małym garnuszku, dodać wiórki i płatki, zamieszać. Zalać mlekiem kokosowym i doprawić wanilią, jeszcze raz zamieszać. Przykryć i na najmniejszym ogniu gotować ok. 15 min. (ja jeszcze przystawiam ciężkim naczyniem, żeby dociążyć pokrywkę, by kasza się dobrze uparowała).  Po 15 min. wyłączyć gaz i pozostawić jeszcze na kilka chwil. W międzyczasie usmażyć obrane gruszki pokrojone w kostkę wraz z kilkoma łyżkami mleka kokosowego. Kaszę wyłożyć do miseczki i podawać z gruszkami i bitą śmietanką kokosową lub jogurtem/kremem kokosowym i płatkami migdałowymi. 




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...