sobota, 17 października 2015

Piernikowa jaglanka ze śliwkami. Zdrowe ciasto na śniadanie. Pokochaj kaszę jaglaną.



Na pogodę za oknem niestety wpływu nie mamy i nikomu niemiłe szare i zimne poranki. Możemy natomiast poprawić sobie humor, rozgrzać się i zdrowo osłodzić ponurą aurę pysznym pomysłem na śniadanie. Rozpoczynam cykl słodkich śniadań z kaszą jaglaną w roli głównej, udającą nasze ulubione ciasta! Jeśli jeszcze nie pokochaliście jaglanki, koniecznie musicie wypróbować tych pysznych i bardzo prostych przepisów. A jeśli i tak ją uwielbiacie, to tym bardziej zachęcam do odkrycia innych, być może jeszcze niepoznanych, obliczy smaku kaszy jaglanej. Czas przygotowania każdego z nich nie zajmie Wam więcej niż 20 min - z czego 15 min. to po prostu ugotowanie kaszy. 
Dołączycie do mnie?



Dziś zapraszam na śniadaniowy piernik ze śliwkami. W tej palecie smaków bardzo trudno znaleźć ten jaglany, a całość smakuje po prostu jak najlepszy na świecie piernik! 
Mój mały krytyk kulinarny nie spuszczał oczu ze swojej miseczki, kiedy rano zajadał piernikową porcję jaglanki, i co chwilkę powtarzał -  "tylko mi nie zjedz!" 




Składniki:

ok. 80 ml kaszy jaglanej suchej
ok. 180 ml wody
łyżeczka kakao
przyprawa do piernika do smaku (polecam z Przypraw bez chemii: cynamon, imbir, gałka muszkatołowa, ziele angielskie, anyż, kardamon, goździki, skórka pomarańczy lub domową)

śliwki
"karmel" bakaliowy, po przepis KLIKNIJ do osłodzenia lub inny słód (z "karmelem" jest najlepsza) - ilość dowolna




Kaszę uprażyć lekko na małej (stalowej) patelence lub w szerokim małym garnuszku. Zalać wodą, dodać kakao i przyprawę do piernika i zamieszać. Przykryć i na najmniejszym ogniu gotować ok. 15 min. (ja jeszcze przystawiam ciężkim naczyniem, żeby dociążyć pokrywkę, by kasza się dobrze uparowała).  Po 15 wyłączyć gaz i pozostawić jeszcze na kilka chwil. W międzyczasie usmażyć śliwki (bez pestek). Ugotowaną kaszę wyłożyć do miseczki, udekorować śliwkami i karmelem bakaliowym. 
Ja "pierniczę"... co za smak!


2 komentarze:

  1. piernikowa jaglanka? zapisuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chętnie poproszę miseczkę, ostatnio dużo o jaglance czytam i chętnie ją zjem ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...