niedziela, 18 października 2015

Sernikowa jaglanka z gruszkami. Bez sera, bez mleka, bez cukru. Zdrowe ciasto na śniadanie. Pokochaj kaszę jaglaną.




Jest już kolejna wersja porannej jaglanki, dziś o smaku sernika. Sera nie miałam, ale już do tego przywykłam, i zamiast wykorzystałam moje ulubione "udające" połączenie dwóch produktów: kokosa i pomarańczy. Czary-mary i mamy pyszny sernik bez sera! 





Dla miłośników tradycyjnego serowego sernika zrobię jeszcze jedną wersję takiej jaglanki, już wkrótce. Dzisiejszy jaglany "serniczek" jest bardzo aromatyczny, dzięki pomarańczy i przyprawom korzennym z przewagą kardamonu i wanilii. Jest również bardzo słodki, choć nie zawiera ani grama dodatkowego cukru. Polecam!




Składniki:

80 ml suchej kaszy jaglanej
180 ml płynów (mleko kokosowe z puszki - woda wraz z gęstą śmietanką lub inne kokosowe i sok z połówki pomarańczy)
2 łyżki bakalii (rodzynki, żurawina, skórka pomarańczowa i inne sernikowe, polecam mieszankę suszonych owoców z miechunką, żurawiną i rodzynkami z Lidla)
miąższ wanilii

gruszki
sok z drugiej połowy pomarańczy
2 łyżki mleka kokosowego
odrobina przyprawy do piernika/sernika lub cynamon, kardamon, goździk, wanilia, skórka z pomarańczy/cytryny

bakaliowy karmel lub inny słód (opcjonalnie, bo dla mnie była już wystarczająco słodka bez tych dodatków)





Kaszę uprażyć lekko na małej (stalowej) patelence lub w szerokim, najlepiej płytkim i małym garnuszku. Zalać mlekiem kokosowym zmieszanym z sokiem z pomarańczy, dodać bakalie (wcześniej wypłukane we wrzątku) i doprawić wanilią, zamieszać. Przykryć i na najmniejszym ogniu gotować ok. 15 min. (ja jeszcze przystawiam ciężkim naczyniem, żeby dociążyć pokrywkę, by kasza się dobrze uparowała).  Po 15 min. wyłączyć gaz i pozostawić jeszcze na kilka chwil. W międzyczasie usmażyć obrane gruszki pokrojone w kostkę wraz z sokiem pomarańczowym, mlekiem kokosowym i odrobiną przypraw. 






Ugotowaną kaszę wyłożyć do miseczki, udekorować gruszkami w kokosowo-pomarańczowym sosie. Ja już niczym nie dosładzałam, sypnęłam odrobinę bakaliowego "karmelu", ale wtedy było już za słodko. 




Takie śniadanie to słodka chwila przyjemności.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...