środa, 21 października 2015

Szarlotkowa jaglanka. Zdrowe ciasto na śniadanie. Pokochaj kaszę jaglaną.




Być może jaglanka z jabłkami już Wam się przejadła, ale na pewno nie może jej zabraknąć w menu śniadaniowym, zwłaszcza o smaku ulubionych ciast, bo kto nie lubi szarlotki?
Ja uwielbiam każdą... Możecie dodać swoje ulubione składniki, które zazwyczaj dorzucacie do szarlotki. Mi wystarcza ta podstawowa, po prostu pachnącą cynamonowym jabłkiem i wanilią, ale nie pogardzę porcją szarlotki z gałką lodów, bitej śmietany, kruszonki czy bezy... To wszystko pięknie się komponuje, więc jeśli czas Wam pozwoli nie powstrzymujcie się.




Składniki:

80 ml suchej kaszy jaglanej
180 ml wody (lub wody z wyciśniętym sokiem jabłkowym/pomarańczowym)
1 średnie jabłko
łyżka cynamonu
miąższ z połowy laski wanilii lub ekstrakt
2 daktyle rozdrobnione (opcjonalnie)


karmel bakaliowy do posypania KLIKNIJ po przepis
świeże jabłko dodatkowo (opcjonalnie)




Kaszę uprażyć lekko na małej (stalowej) patelence lub w szerokim, najlepiej płytkim i małym garnuszku.  Dodać obrane i starte drobno jabłko, doprawić cynamonem i wanilią i zalać wodą z sokiem, zamieszać. Przykryć i na najmniejszym ogniu gotować ok. 15 min. (ja jeszcze przystawiam ciężkim naczyniem, żeby dociążyć pokrywkę, by kasza się dobrze uparowała). Po 15 min. wyłączyć gaz i pozostawić jeszcze na kilka chwil. 




Podawać z karmelem bakaliowym i/lub ulubionymi dodatkami do szarlotki, my dla zdrowia dodaliśmy jeszcze surowe jabłuszko.


4 komentarze:

  1. Super przepis! Uwielbam szarlotke. Ogolnie wspanialy blog z super przepisami. Bede tu czesto zagladac. Pozdrawiam:-P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja, będzie to chyba pierwszy przepis z bloga jaki zrobię od razu na następny posiłek (śniadanie) - już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...