niedziela, 22 listopada 2015

Biszkoptowe gryczane naleśniki bez glutenu.




Lubię eksperymentować z ciastem naleśnikowym. Mimo, że mam już kilka ulubionych przepisów na naleśniki bezglutenowe, to jak mam więcej czasu to lubię puścić wodze fantazji i sobie poimprowizować. Tak właśnie powstało to idealne ciasto gryczane, wrzuciłam na oko kilka składników, zamieszałam i okazało się być świetne od pierwszego naleśnika. Nazwałam je biszkoptowym, bo udało się bardzo lekkie i puszyste.




Składniki:

prawie cały kubek wody
pół kubka mleka owsianego
szklanka mąki gryczanej
pół szklanki skrobi ziemniaczanej
2 jajka
2-3 łyżki oleju 
łyżka skórki pomarańczowej
cukier kokosowy do smaku (1 łyżka)
anyż mielony
miąższ wanilii




Wszystkie składniki wyrobić na ciasto, powinno być puszyste, z bąbelkami powietrza. Smażyć na mocno rozgrzanej patelni zwilżonej olejem kokosowym. Najlepsze jedzone od razu jeszcze na ciepło. U nas z prażoną gruszką, pigwą i jabłkami. 


1 komentarz:

  1. Szukalam dobrego przepisu na nalesniki. No i znalazlam;-). Jutro bedzie pyszne sniadanie:-P.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...