wtorek, 17 listopada 2015

Marcepanowe kartofelki bez cukru i glutenu. Z fasolą Jaś i nasionami chia.




Zawsze lubiłam wszystko co marcepanowe, a najbardziej okrągłe kuleczki a la kartofelki. Tylko jedna rzecz powstrzymywała mnie przed kupnem tych łakoci - ich skład. Postanowiłam zrobić swoje. Jednak żeby cieszyć się nimi nieco dłużej chciałam ich mieć więcej, a wiadomo migdały nie są najtańsze, więc postanowiłam nieco oszukać swoje podniebienie używając jako bazy, nie cukru - jak to bywa w kupnych słodyczach - tylko białej fasoli. Zainspirowała mnie do tego czerwona fasolka, która świetnie sprawdziła się w czekoladowych truflach KLIK. Biała okazała się być również świetną bazą do domowych słodyczy i wypieków. Polecam!




Składniki:

ok. 30 g białej czekolady (lub łyżka oleju kokosowego i 3-4 daktyle)
ok. 100 g migdałów blanszowanych (może być więcej)
ok. 30 g nerkowców
łyżka nasion chia 
ok. 100 g daktyli suszonych
miąższ wanilii (użyłam przyprawy z Lidla w młynku z wanilią bez cukru)
sok z małej pomarańczy/woda różana lub pomarańczowa bio ok. 60 ml
300 g ugotowanej fasoli Jaś
0,5 łyżeczki mielonego anyżu
kilka kropelek olejku migdałowego

kakao do obtoczenia (przybrudzenia)




Jeśli używamy czekolady to należy roztopić ją w kąpieli wodnej lub na małym ogniu w garnuszku. Dodać migdały, orzechy, daktyle i sok z pomarańczy i zmielić, dodać fasolę i ponownie zmielić. Dodać przyprawy. Masę schłodzić na ok. godzinę. Następnie nabierać łyżeczką porcje wielkości śliwki i formować kulki. Palce zanurzać w sypkim kakao i "smolimy" nasze kartofelki, niezbyt grubo i dokładnie, żeby marcepan lekko prześwitywał. Wstawiamy do lodówki szczelnie zamknięte. 




Będą lepsze następnego dnia, kiedy nieco zastygną. Przechowujemy w lodówce. 




7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa propozycja ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis jest po prostu genialny:-P.

    OdpowiedzUsuń
  3. ile kartofelków wychodzi z tego przepisu?
    natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ok. 40... nie wiem dokładnie, zależy od wielkości.

      Usuń
  4. Nie cierpię marcepanu :D chętnie zrobiłabym kartofelki... ale o jakimś innym smaku. Masz pomysł? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy daktyle i orzechy trzeba najpierw moczyć?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Zozisa nie przepada za marcepanem, ale za to ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...