piątek, 10 października 2014

Kawa bananowa - czyli ulubiona banana coffee






Dostałam śliczne filiżanki do espresso (dzięki Kinga!) i mimo, że espresso raczej nie piję, to nie mogłam ich nie wykorzystać i pozostawić tylko dla espressowych gości! 



 




Jeśli już piję kawę to najchętniej z bananem - bardzo pasuje mi to połączenie. Słodzę zazwyczaj miodem, albo belnduję od razu z daktylami suszonymi i wtedy już nie muszę. 










Składniki
 na ok. 6 filiżanek do espresso:

kubek mocnej kawy (jaką zazwyczaj robicie, ja polecam:
- kubek gorącej wody
- 2 pełne łyżeczki dobrej kawy rozpuszczalnej lub ok. 20 g kawy świeżo zmielonej, zależy jak mocną lubicie)
1 dojrzały banan
kubek mleka kokosowego z kartonu (polecam "koko" z wapniem, wit D i B12 2-3% tłuszczu)
1/3 kubka mleka 3,2% (opcjonalnie)
miód/ksylitol/kilka daktyli suszonych/inne





 
 
 
Kawę zaparzyć jak zwykle i zblendować z pozostałymi składnikami na gładki koktajl. Mmmm.. uważajcie, żeby się nie uzależnić!




1 komentarz:

  1. Uwielbiam kawę. Mi najbardziej smakuje kawa świeżo zmielona, gdyż wg mnie ma najlepszy smak i aromat. Przygotowuję ją zawsze w specjalnej kawiarce ciśnieniowej, którą to zakupiłam nie dawno na https://duka.com/pl/. Uważam, że każdy smakosz kawy powinien posiadać w kuchni taki przyrząd. Dzięki kawiarce można szybko oraz wygodnie przyrządzić swoją ulubioną kawę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...