sobota, 24 sierpnia 2013

Kremowe lody bananowo-orzechowe z daktylami BEZ CUKRU

 




To chyba najprostsze i jednocześnie najbardziej kremowe lody domowe jakie jadłam do tej pory. Możecie zrobić je na 2 sposoby, a w sumie 3 - wegańskie w wersji surowszej lub wzbogaconej mleczkiem kokosowym albo nieco bardziej rozpustne z dodatkiem śmietanki 30%.








Składniki:

dużo dojrzałych bananów (na pudełko 0,5 l zużyłam ok. 10)
kilka łyżek masła orzechowego (użyłam domowego ok. 4 sporych łyżek)
ok. 10 suszonych daktyli
śmietanka 30%  lub mleczko kokosowe (wg uznania)


 
 




Banany obieramy, odcinamy końcówki, kroimy na średniej grubości plasterki i mrozimy. Kiedy się zamrożą wrzucamy do blendera, dodajemy masło, daktyle suszone bez pestek i jeśli chcemy, by były jeszcze bardziej kremowe mleczko kokosowe lub śmietankę30%. Suszone daktyle poniekąd zastępują cukier, ale smakują i mają konsystencję karmelu...


 
Pyszne z syropem daktylowym...








Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Ale smaki, oogoogg. Przepis Twój własny czy kimś zainspirowany?

    Bardzo bym chciała abyś stała się częścią ideii, którą właśnie tworzymy :) Tematyka oscyluje w tematy Ci bliskie - ćwiczenia, dieta ale także zaburzenia odżywiania. Widzę, że jesteś biegła w tym temacie także przyda się każda opinia. Zapraszam -> http://dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thermomix jest moją główną inspiracją, bo dzięki tej cud maszynie mogę zrobić błyskawicznie lody z dowolnych owoców, pod warunkiem, że je wcześniej zamrożę, ale lody z wykorzystaniem masła orzechowego i bananów na pewno nie ja pierwsza wymyśliłam ;)

      Bardzo dzisiejszy problem chcesz poruszyć na swoim blogu, chętnie się przyłączę, jeśli tylko będę mogła w czymś pomóc, to z przyjemnością wesprę :)

      Usuń
  2. Po raz pierwszy od dawna ślinka mi poleciała, jak przeczytałam przepis opatrzony tymi niesamowitymi zdjęciami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, to dla mnie duży komplement :) dodam tylko, że takie lody zjedzone nawet w większej ilości nie wywołują wyrzutów sumienia ;)

      Usuń
  3. Czy takie lody można przechowywać przez dłuższy czas w zamrażalce? Czy powinny być one zjedzone po przygotowaniu? Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej chyba nie przechowywać, bo się zmrożą, chyba że później przed podaniem ponownie zmielić, ale my jedliśmy od razu :) pozdrawiam również

      Usuń
  4. Ciekawa propozycja!!Dzięki za przepis!Może dziś spróbuje zrobić;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...