czwartek, 21 lutego 2013

Lody marchewkowo - truskawkowe!





Jest to przepis na błyskawiczne lody w 5 min, pod warunkiem, że dysponujemy blenderem/melakserem, który rozdrobni nawet lód. Miały być wyłącznie marchewkowe, ale nie doczekałam, by marchewka do końca zamarzła, więc dodałam zamrożonych wcześniej letnich truskawek i tym sposobem odkryłam mój ulubiony smak lodów! Nie czuć w nim wyraźnie truskawek, ani marchewki, nie są mocno słodkie, ale takie w sam raz orzeźwiające i delikatne...







Składniki:

ok. 250 g zamrożonej ugotowanej marchewki (ale może być też gotowa kupiona na mrożonkach)
ok. 150 g mrożonych truskawek
kilka łyżek ksylitolu zmielonego na puder (wg smaku)
łyżeczka cynamonu
skórka z pomarańczy do smaku kandyzowana/macerowana/suszona/świeża/mrożona
łyżeczka oleju kokosowego (opcjonalnie)
esencja waniliowa naturalna lub ziarnka wanilii
ok. 20 ml śmietanki 30% lub mleczka kokosowego do zabielenia







Ja robiłam tak: ugotowałam (na średnią miękkość) obraną marchewkę w wodzie z odrobiną cukru trzcinowego nierafinowanego, wystudziłam i pokrojoną w plasterki zamroziłam w plastikowym pojemniku.
Tak jak pisałam, nie doczekałam, by całkiem zamarzła więc połączyłam ją z zamrożonymi "na kamień" truskawkami i dodałam pozostałe składniki. Wrzuciłam do melaksera i zmiksowałam.





Takie lody można jeść od razu lub zachować resztę w plastikowym, szczelnie zamkniętym pojemniku w zamrażarce, w tym wypadku przed podaniem wyjąć, by trochę rozmarzły. Polecam!!





3 komentarze:

  1. Swietne! Taki prawie sorbet z marchewek, bardzo mi sie podoba ten pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam czegoś takiego!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...