środa, 14 grudnia 2016

Bezglutenowe mięciutkie pierniczki alpejskie.





Udało się! W końcu ukręciłam bezglutenowe ciasto na korzenne pierniczki alpejskie, czyli mięciutkie jak te, które pamiętam z dzieciństwa, oblane czekoladą. Zachęcam do wypróbowania.




Składniki:

100 g mąki kasztanowej
50 g mąki ziemniaczanej
50 g oleju kokosowego
2 jajka
100 g daktyli bez pestek
100 g powideł bez cukru (śliwkowe, różane, pomarańczowe lub inne)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia bio 
2 łyżki przyprawy do piernika
łyżka kakao

polewa dowolna


Daktyle, powidła, roztopiony olej i żółtka blendujemy, najlepiej w robocie kuchennym (ja używam Thermomixa). Suche składniki mieszamy ze sobą. Białka ubijamy na sztywną pianę. Pianę łączymy z masą daktylową i mieszamy delikatnie. Na koniec dodajemy suche składniki i ponownie mieszamy. Wykładamy łyżeczką lub szprycą na blachę wyścieloną papierem do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego do 170' piekarnika i pieczemy ok. 30 min. Wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy na blasze przez minimum 30 min, żeby odparowały. Kiedy wystygną pokrywamy polewą. Ja polewę robię zazwyczaj z gorzkiej czekolady z dodatkiem oleju kokosowego, mleka roślinnego i ksylitolu, a czasami z masła, kakao i ksylitolu.


23 komentarze:

  1. Wygląda to naprawdę dobrze. Przypomina mi to słynne jeżyki. Musi to smakować wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również koniecznie muszę tego spróbować ;)

      Usuń
  2. Świetny i bardzo inspirujący jest ten blog. Na pewno będę tutaj częściej zaglądać. Nie mogę się doczekać kolejnych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten blog jest dla mnie ogromną inspiracją. Uwielbiam przeglądać blogi tego typu. Jestem pod wrażeniem. Będę tutaj na pewno częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczki są po prostu świetne. Dodatkowy plus za brak glutenu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich pierników to jeszcze nie jadłem. Muszę jak najszybciej ich spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowałam, pyszne! Nie wyrosły zbytnio i nie były szczególnie puszyste ale wciąż pyszne i zapisałam przepis do ponownego wykorzystania:)
    Zredukowałam jedynie ilość powideł o połowę - wolę mniej słodkie wypieki. Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądają te pierniki! Chyba aż sam się na nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie ostatnio mam ochotę na pierniczki. Wielkie dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialnie wyglądają te pierniczki! Muszę spróbować je zrobić w swoim domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że mogą one naprawdę dobrze smakować. Sam spróbuję je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wyglądają te pierniczki. Bardzo dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam mięciutkie pierniczki! Dziękuję bardzo za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie widziałem tak dobrze wyglądających pierniczków. Może sam się na nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio szukam właśnie jakichś ciekawych przepisów bez glutenu. Wielkie dzięki za wpis!

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie pierniczki wyglądają po prostu smakowicie. Muszę je niedługo zrobić!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...