środa, 8 kwietnia 2015

Risotto z cukinią i pomidorkami koktajlowymi. Najlepsze.




To chyba jedno z naszych ulubionych dań. Szybkie, zdrowe i zawsze wykwintne. Można podawać z mięsem lub innymi dodatkami. Ja najbardziej lubię z ziołową pastą z serem feta lub kozim. Wersja z cukinią i pomidorkami bardzo przypadła mi do gustu.


Składniki:

300 g ryżu (najlepiej okrągłego do risotto)
w sumie ok. 800 ml płynu (bulionu, wody z dodatkiem wina lub soku pomidorowego - ja dodałam 200 ml passaty pomidorowej rozcieńczonej białym winem półwytrawnym)
kilka pomidorków koktajlowych
1 średnia cukinia zielona
2 ząbki czosnku
przyprawy: suszone oregano, bazylia, pomidory, czosnek, kolendra (może być mix ziół do kuchni włoskiej)
pieprz, sól (polecam himalajską)
3 łyżki oliwy z oliwek/oleju ryżowego
1 łyżeczka płatków chilli z oliwy (Lidl) (mogą być suszone albo świeże chilli)
świeża bazylia i kolendra





Na rozgrzaną oliwę wrzucamy ryż, chilli i suszone zioła. Złocimy, na koniec przeciskamy 1 ząbek czosnku i dodajemy pokrojone na połówki albo ćwiartki pomidorki, mieszamy i smażymy dalej, dodajemy podzieloną wzdłuż na cztery części cukinię (pokrojoną w plastry) i jeszcze jeden ząbek czosnku. Smażymy jeszcze chwilkę mieszając. Dodajemy świeże zioła drobno poszatkowane, mieszamy, zalewamy płynem, dosmakowujemy pieprzem i solą. Gotujemy pod przykryciem ok. 20 min. najpierw na średnim, później na najmniejszym ogniu. 
Pastę robimy z fety (lub ulubionego sera białego) mieszając ją z olejem z orzechów włoskich, 2 ząbkami czosnku i garścią świeżej kolendry. Podajemy z rukolą lub roszponką skropioną oliwą z octem balsamicznym, czosnkiem i miodem.




1 komentarz:

  1. Ubóstwiam risotto :)
    Pozdrawiam,
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...