poniedziałek, 15 czerwca 2015

Kwiatowa sałatka z rukolą i truskawkami.

 


Często niestety zdarza mi się zapomnieć zrobić zdjęcia zanim nasze dania zniknął z talerzy... I tak właśnie wczoraj nie zdążyłam uwiecznić naszej pysznej sałatki podanej do grillowanych warzyw, ale obiecują powtórzyć ją jak najszybciej specjalnie dla Was, bo była pyszna. A dziś w ramach rekompensaty, nieco inna propozycja, bardzo letnia, bardzo kolorowa. Mam nadzieję, że zachwyci Was nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim smakiem. 




Nie muszę chyba wspominać, że taka sałatka to istna bomba witamin dla zdrowia i urody. 




Skałdniki:

rukola
truskawki
ser długo dojrzewający słodkawy, może być parmezan, grana padano lub jakiś z miękkich (u mnie emmental Grand Affine od Presidenta)
mięta truskawkowa
bratek jadalny
kwiaty ogórecznika
pestki dyni
glazura balsamiczna (u mnie truskawkowa)




dresing

kilka truskawek
odrobina soku z pomarańczy
łyżeczka miodu
oliwa z oliwek (u mnie z pomarańczą)
ząbek czosnku




Pestki dyni prażymy na suchej patelni. 




Składniki na sos blendujemy na gładko. Rukolę myjemy, osuszamy i układamy na talerzu, następnie skrawamy ser, układamy truskawki pokrojone w plasterki, układamy kwiaty, skrapiamy dresingiem i oprószamy uprażonymi pestkami. Idealna do grzanek lub grillowanych potraw. 




Bardzo polecam!


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...