środa, 20 maja 2015

Wegański koktajl z zielonej pietruszki, banana, pomarańczy i melisy.




Takie koktajle lubimy najbardziej, nie tylko pyszne, ale przede wszystkim zdrowe, pożywne
i orzeźwiające. 




Składniki:

mały pęczek natki pietruszki
2 banany
1 szklanka zimnego mleka roślinnego dowolnego
1 szklanka zimnego soku z pomarańczy (najlepiej świeżo wyciśniętego)
pół łyżeczki miodu
garść orzechów nerkowca lub migdałów
4-5 listków melisy




Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładki napój z pianką. 

Wypijamy od razu. Na zdrowie!


Ulubione naleśniki bez glutenu i mleka.





Kolejna odsłona naleśników bez glutenu i mleka. Te od jakiegoś czasu nie mają sobie równych. 
Są delikatne, mięciutkie, na brzegach chrupiące, po prostu idealne i pyszne.




Składniki:

ok. pół szklanki mleka roślinnego
1 jajko
5-6 większych łyżek mąki b/g (mixu lub mixu z łyżką mąki gryczanej i ziemniaczanej - te drugie są bardziej zwarte
chlust oleju - ok. 2 łyżki (najlepiej ryżowego)
od 0,5 do 1 kubka wody (zależy od użytych mąk)

odrobina dowolnego słodu (syropu albo cukru nierafinowanego)
otarta skórka pomarańczowa
cynamon
miąższ wanilii

olej do natłuszczenia patelni (polecam kokosowy - praktycznie się nie przypala)





Jajko zmiksować z mlekiem, dodać mąki, ponownie zmiksować, dodać olej i powoli dodawać wodę, ciasto powinno mieć konsystencję lejącej się śmietany lub gęstego mleka skondensowanego.
Dodać przyprawy i ponownie zmiksować, przed każdym nabraniem ciasta należy dokładnie zamieszać całość. Chochlą wylewać ciasto na rozgrzaną i zwilżoną olejem patelnię, smażyć na średnim ogniu z obydwu stron.





Podałam z tartym jabłkiem, truskawkami i jogurtem.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...