piątek, 23 października 2015

Prosty kompot z winogron. Bez cukru.




Kompoty u nas wchodzą najlepiej. Robiłam już różne i zawsze kiedy tylko mam za dużo owoców lubię je przeznaczyć właśnie na kompot, bardziej niż na słodkie dżemy - te ostatnio robię na bieżąco - jako dodatek do danego dania i przechowuje je najdłużej kilka dni w lodówce. A owoce z kompotu można wykorzystać do śniadań lub deserów. 




Składniki:

winogrona ok. 1 kg
ok. 4 l wody 
kilka goździków
1 duża pigwa
erytrol lub inny słód (np. syrop klonowy) do smaku




Winogrona namoczyć w wodzie, umyć i oddzielić od grona. Zagotować wodę z goździkami. Na wrzątek wrzucić winogronowe kuleczki i gotować pod przykryciem. W razie potrzeby dosłodzić. Ja taki kompot zostawiam na noc pod przykryciem, wtedy naciąga owocami. Rano zagotowuję jeszcze raz, odcedzam i zlewam do słoików/butelek wcześniej wyparzonych. My wypijamy na bieżąco, ale można zostawić na zimę, w tym celu należy pasteryzować. Jeśli winogrona są słodkie nie trzeba dosładzać. Kompot pięknie pachnie i wyśmienicie smakuje. 




2 komentarze:

  1. Kompot to smak dzieciństwa i zapach babcinej kuchni..

    Jeśli masz ochotę poznać mnie i mojego bloga, zapraszam na:
    http://behealthylady.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Z winogron to ja jeszcze nie piłam kompotu :) pora zatem spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...