wtorek, 9 lipca 2013

Omlet po włosku - owsiany z suszonymi pomidorami, oliwkami i dużą iloscią świeżych ziół



Pomysł na tego błyskawicznego omleta zrodził się w momencie, kiedy zabrakło nam pieczywa na śniadanie, chciałam na szybko zrobić coś, co godnie zastąpi pełnoziarnisty chlebek, który już nam wyrastał w naczyniu czekając na swoją kolej, i ku mojemu zaskoczeniu omlet sprawdził się w tej roli. Chociaż w wersji dla mnie nie mogłam się powstrzymać , by nie dodać sporej garści poszatkowanych świeżych ziół i skrojonych drobno suszonych pomidorów i oliwek i tak powstał omlet po włosku, a drugą połowę pozostawiłam bez dodatków i kiedy ładnie wyrósł przekroiłam na dwa blaty i otrzymałam bardzo pożywne pieczywko dla synka. Następnym razem spróbuję je zrobić w piekarniku, żeby było jeszcze zdrowsze.






Składniki:

4 jajka
mąka owsiana (niecała szklanka ok. 2/3)
sól do smaku

zioła: bazylia, tymianek, macierzanka, oregano, kolendra\
suszone pomidory
czarne oliwki
ser żółty lub mozzarella kilka plasterków

olej kokosowy


Żółtka oddzielamy od białek, białka ubijamy z solą na sztywną piankę. Dodajemy żółtka i mieszamy na małych obrotach miksera lub łyżką. Powoli dodajemy mąkę. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i wykładamy ciasto. Można od razu z ciastem wymieszać pomidory i oliwki, ja jednak dlatego, że robiłam połowę w wersji podstawowej wyłożyłam dodatki na wierzch omletu i przykryłam je cienką warstwą sera żółtego. Zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką i czekamy aż omlet wyrośnie i będzie suchy w środku. Idealnie komponuje się z czosnkowym  sosem pomidorowym lub ze świeżą rukolą i pomidorami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...