wtorek, 9 lipca 2013

Szybki chleb ORKISZOWY - pełnoziarnisty z otrębami





To moje kolejne podejście do pieczenia domowego chleba. Tym razem chlebek orkiszowy ulepiony z myślą o moim synku. Fajnie jakby był na zakwasie, ale robiłam go szybko, kiedy zabrakło nam pieczywa i miałam pod ręką jedynie drożdże.







Składniki:

60g drożdży
330 g mąki orkiszowej pełnej
160 g mąki pszennej typ 700
80g otrąb orkiszowych
30g mąki z quinoa
35g zarodków orkiszowych
1,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru trzcinowego 
ok. 500 ml ciepłej wody
20 ml domowego octu jabłkowego



Wszystkie składniki połączyć i wyrabiać ciasto drożdżowe, powinno być dość luźne, ale zwarte. Przekładamy do formy wysmarowanej tłuszczem. Ja wysmarowałam olejem kokosowym. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 2-3 godziny, aż ciasto podwoi swoją objętość. Pieczemy w rozgrzanym do 210'C piekarniku przez ok. 40 min.
* Dlaczego pełnoziarniste pieczywo powinno być na zakwaszone (za sprawą zakwasu lub octu naturalnego, niepasteryzowanego) przeczytacie pokrótce w tym poście KLIK.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...