sobota, 13 grudnia 2014

Quiche z płatków owsianych z brukselką i kozim serem.





Kolejny quiche, odkąd zrobiłam raz, nie mogę przestać. To jest takie moje! Takie pyszne! Co lepsze, można przemycić w tej tarcie "nielubiane" składniki np. brukselkę, którą mój mały pluje na sam widok ;) a w "pizzy" zjadł nie oglądając się, tylko uszy mu się trzęsły. 


 

Tym razem nie miałam ugotowanej jaglanki, a jedynie płatki owsiane, dlatego właśnie taka baza. Jednak trzeba użyć o wiele więcej mąki, bo płatki są bardziej rzadkie.





Składniki:

spód:

1 jajko
250 płatków owsianych ugotowanych (ostudzonych i w formie dość stałej)
czubata łyżeczka drożdży
łyżeczka oliwy
5 większych łyżek mąki Schar ryżowej
płaska łyżeczka soli różowej

farsz:

ugotowana brukselka

sos:

1 jako
100 ml mleka roślinnego
2 łyżki parmezanu startego
kilka plasterków serka koziego pleśniowego
łyżeczka płatków chilli w oliwie (Lidl)
łyżeczka pasty z suszonych pomidorów (Biedronka)
pieprz
ząbek czosnku

na wierzch cebula





Drożdże mieszamy z cukrem i oliwą. Następnie możemy ubić białko osobno, albo od razu zmielić razem z płatkami i pozostałymi składnikami wraz z drożdżami, cukrem i oliwą. Ciasto powinno być dość gęste - jak bardzo gęsta śmietana, ale dające się rozsmarować. Rozsmarowujemy na formie do tarty, również troszkę na ściankach, jeśli nie jest sylikonowa należy ją wcześniej natłuścić. Ciasto odstawiamy na chwilę do ciepłego miejsca, żeby uaktywnić drożdże.
Ugotowaną brukselkę (gotuję w wodzie z mlekiem, solą i cukrem nierafinowanym) przekrawamy na połówki i układamy na ciście nieco wgniatając do środka.
Składniki na sos miksujemy i otrzymaną masą zalewamy brukselkę. Na wierzchu układamy cebulkę pokrojoną w piórka. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 230-250'C i pieczemy ok. 15-20 min (regulując temperaturę tak, by wierzch się nie przypalił). Smacznego!
 
 
 
 

Podałam z moim ostanim odkryciem - domową ćwikłą z żurawiną - polecam!



8 komentarzy:

  1. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie tu ! Podoba mi się Twój styl pisania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  5. Często wypróbowuje przepisy z tego bloga, polecam go serdecznie. Pysznie to na zdjęciach wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze wracam do tego bloga, ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresował mnie ten blog, wiele przydatnych informacji można tu znaleźć.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...