sobota, 8 czerwca 2013

Wegetariańskie bezglutenowe kotlety z soji i fasolki adzuki




Kolejny zamiennik kotletów mięsnych tradycyjnych. Już wspominałam, że z soją sporo zabawy, ale warto od czasu do czasu, bo jednak zawiera najwięcej białka wśród roślin i nie trzeba dużo kombinować jeśli chodzi o konsystencję, żeby kotleciki wyglądały i smakowały podobnie do mięsnych. Jednak nie polecamy jej zbyt często, ze względu na modyfikacje genetyczne oraz zawartość fitoestrogenów, niewskazanych w dużych ilościach zwłaszcza w diecie chłopców. Bardzo smaczne i pożywne kotleciki w zestawieniu z fasolą adzuki.


Składniki:

ok. 500 g ziarna soji
ok. 1 szklanki fasolki adzuki
jajko
3 łyżki mąki gryczanej
2 łyżki mąki kukurydzianej
sól
płatki drożdżowe (2 łyżki)
pieprz kolorowy mielony
świeża natka pietruszki
2 małe cebulki
2 ząbki czosnku
słodka papryka

Panierka:

maka kukurydziana
mąka gryczana
otręby gryczane drobne
sól
pieprz
papryka słodka
łyżka płatków drożdżowych

Olej kokosowy do smażenia



Soję moczymy ok. 12 godzin przed gotowaniem (ja moczyłam razem z fasolką i razem gotowałam, ale fasola była dobra już po godzinie gotowania, a soja po 3..) Można gotować w osobnych garnkach. Mielimy z natką i zeszkloną na oleju z wodą cebulką i czosnkiem. Dodajemy jajko, mąki i przyprawy. Lepimy kulki, obtaczamy w panierce i spłaszczamy na kształt kotlecików. Smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju pod przykryciem. 


U nas podane tradycyjnie z ziemniaczkami i surówką z młodej ogródkowej rzodkiewki (dla małego obrałam) startej na drobnych oczkach doprawionej lekko solą morską i jogurcikiem naturalnym.






albo w wersji z jajkiem usadzonym na szpinaku...




1 komentarz:

  1. W opcji wegańskiej zamiast jajka łyżka mąki z grochu lub ciecierzycy.
    Moja soja na kotlety jest zazwyczaj niedogotowana.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...