czwartek, 27 czerwca 2013

Truskawkowo-daktylowy SYROP z dodatkiem imbiru

Jeśli jeszcze nie próbowaliście połączenia truskawek z suszonymi daktylami to polecam. Ja w tym roku zrobiłam już kilka słoiczków dżemu truskawkowo-daktylowego dla synka, a tym razem postanowiłam połączyć te owoce w gęstym syropie z dodatkiem świeżego imbiru. Taki syrop będzie idealny do drinków i deserów różnego rodzaju, a nawet sałatek. Ja na razie popijam wodę zaprawioną sporą ilością tego smakołyku i dzięki temu mogę cieszyć się smakiem truskawek nieco dłużej, bo mam zapasteryzowanych kilka buteleczek. 


Składniki:

łubianka truskawek
ok. 400 g daktyli suszonych bez pestek (najlepiej eko)
ok. 40 g świeżego korzenia imbiru
5 łyżek ksylitolu (lub innego zamiennika cukru jeśli syrop ma być przeznaczony dla dzieci poniżej 3 r.ż)



Truskawki myjemy, odszypułkowujemy i mielimy na gładki mus przecierając przez sito lub używając wyciskarki do soków. Jednocześnie mielimy daktyle i imbir. Całość możemy lekko rozcieńczyć wodą do pożądanej konsystencji i zagotowujemy przez ok. 15-20 minut. Zlewamy do wyparzonych szklanych buteleczek, zakręcamy i pasteryzujemy w piekarniku w ok. 120'C przez ok. 15 minut. Pozwalamy ostygnąć i przechowujemy w chłodnym, ciemnym miejscu.



A u mnie na stole chłodna woda z syropem... 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...