poniedziałek, 16 lutego 2015

Kluski jaglane z batatami. Leniwe z batatów. Bez glutenu i sera.



Bataty smakują mi każdej postaci. Dzisiejsza propozycja to kluseczki, doskonałe dla maluchów - mięciutkie i naturalnie lekko słodkie. Możecie zrobić je na słodko, ja wolę tą wytrawną wersję, z ziołowym masłem bazyliowym.

Składniki:

ok. 150 g ugotowanej kaszy jaglanej
ok. 300 g upieczonych/ugotowanych batatów
1 jajko
łyżeczka masła/oleju
ok. 230 g mąki bezglutenowej (użyłam Schar ryżowej)
mąka ziemniaczana lub b/g do podsypania stolnicy
sól do smaku (ok. 2 płaskie łyżeczki - polecam sól różową himalajską)


Kaszę zblendować z jajkiem, dodać bataty i jeszcze raz lekko zblendować lub rozgnieść praską/maszynką. Dodać mąki i sól. Na stolnicy podsypanej mąką utoczyć wałek i pociąć na krążki. Wrzucać na lekko osolony wrzątek z łyżką oleju i gotować ok. 5 min, najlepiej zrobić próbę z 1 kluseczkiem. Podawać z masełkiem lub oliwą ziołową lub na słodko. 

3 komentarze:

  1. świetny pomysł, na pewno rewelacyjnie smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, ale batatów w takiej formie jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne te kluseczki, właśnie konsumuje�� wyszly mi jednak troszke twarde, jest na to jakiś sposób??

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...