środa, 4 lutego 2015

Romantyczny deser waniliowy z kaszy. Bez glutenu, bez mleka i bez cukru.




Takim deserkiem na pewno nie pogardzi żaden łasuch, ani duży ani mniejszy. Deser najlepiej smakuje na drugi dzień lub w dniach kolejnych. Możecie go zrobić na ulubionym mleku, z ulubionymi dodatkami. Jeśli chcecie by był bardziej kremowy, należy dodać mniej kaszki, jeśli bardziej "ścięty" odpowiednio więcej, ja podaje proporcje na taką dla mnie wersję w sam raz. Lepiej dodać mniej i ewentualnie dosypać, w razie byłby za rzadki, ale trzeba pamiętać, że po schłodzeniu stężeje, więc dobrze zostawić mu troszkę luzu.
Kaszkę kukurydzianą możecie zastąpić inną - manną, drobną orkiszową, ale wtedy deser nie będzie bezglutenowy. 




Składniki:

ok. 300 ml dowolnego mleka (polecam 3% kokosowe do picia)
5-6 łyżek syropu ryżowego/klonowego (można dać cukru, ksylitolu/erytrolu)
ok. 40-50 g kaszki kukurydzianej
2 płaskie łyżeczki agaru
miąższ z 1 laski wanilii/ekstrakt/cukier z prawdziwą wanilią
łyżeczka masła (opcjonalnie)

mus:

ok. 300 g mrożonych malin/truskawek
syrop ryżowy/klonowy do smaku
odrobina miąższu wanilii




Ok. 2/3 mleka zagotować z agarem, dobrze roztrzepać agar najpierw w malej ilości mleka, żeby nie zrobiły się grudki, podczas gotowania też mieszać (idealny do tego jest thermomix, bo miesza podczas podgrzewania). W reszcie mleka namoczyć kaszkę. Do gotującego się mleka wlać mleko z kaszką i dosłodzić do smaku i doprawić wanilią. Gotować ok. 10 min (czasami wystarczy mniej) do kremowej konsystencji, żeby kaszka była miękka, dobrze jest mieszać podczas gotowania. Można dodać łyżeczkę masła dla bardziej kremowej konsystencji.





Przelać do foremek (polecam sylikonowe) i zostawić w lodówce na min. 12 godzin. Podawać z sosem malinowym lub truskawkowym.




Mój deser podałam z musem malinowym z mrożonych malin, lekko je podgrzałam i zblendowałam na gładko z syropem ryżowym i wanilią. 


5 komentarzy:

  1. wygląda niczym prosto z najlepszej cukierni! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny wygląd, smak na pewno też
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kaszkę kukurydzianą i podobny deser robiłam często latem, gdy jeszcze było mnóstwo malin :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...