piątek, 23 maja 2014

Migdałowe ciasto szpinakowe z pomarańczą. Zielone. Bezglutenowe.







Jak już w którymś poście wspomniałam, szpinak dodajemy do wszystkiego, także nie mogło obyć się bez szpinakowego ciasta. Zrobiłam je podobnie do naszego migdałowo-pomarańczowego placka, tylko trochę zmieniłam proporcje i oczywiście dodałam naprawdę dużo surowego szpinaku.









Ciasto jest bardzo wilgotne, miękkie i delikatne w smaku. Nie doszukujcie się w nim posmaku szpinaku, bo będzie bardzo trudno.








Składniki:

1 pomarańcza (ok. 160g)
190g mąki migdałowej
100g mąki bezglutenowej (Schar)
40g mąki kokosowej
45g skórki pomarańczowej eko (polecam domową)
5 jajek
miąższ z laski wanilii
płaska łyżka cynamonu
260 g surowego szpinaku
1/3-1/2 kubka cukru nierafinowanego lub jakiegoś zamiennika








Pomarańczę obrać i zmiksować ze skórką pomarańczową, umytym i osuszonym szpinakiem dość gładko. Żołtka ubić z cukrem i wanilią na puszysty biały krem. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli lub kilkoma kroplami soku z cytryny. Pianę z białek połączyć delikatnie z masą żółtkową i dodawać na zmianę trochę mąk i musu szpinakowo-pomrańczowego, aż do wykończenia. Dodać cynamon i dokładnie ale delikatnie wszystko wymieszać. Przelać do keksówek zostawiając ok. 1/4 wysokości. Ja dodatkowo wypełniłam jeszcze foremki na muffiny, ale kosztem niższych ciast.









Wstawić do piekarnika (ok. 175'C) i piec ok. 25-30 min (regulując temp. w razie potrzeby). Następnie nakryć z góry folią aluminiową i piec jeszcze ok. 25 min w nieco niższej temperaturze. Po upieczeniu wyjąć z foremek i pozostawić do ostygnięcia.









Oblać ulubioną polewą - polecam czekoladową. To ciasto naprawdę świetnie smakuje i wysuwa się na prowadzenie na liście moich ulubionych ciast. Świetnie również nadaje się na blaty do tortów.




2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...