sobota, 24 sierpnia 2013

Makaron ze szpinakiem i suszonymi pomidorami w sosie z koziego sera - moje ulubione fettuccine




Tan makaron robiłam już drugi raz w ciągu miesiąca. A zaczęło się od tego, że szpinak wystrzelił mi w górę i nie miałam pomysłu, jak wykorzystać ścięte szczyty... do tego dania okazały się jak znalazł. Reszta sama się dobrała i powstała naprawdę dobra śródziemnomorska pasta. Czasami zdarza mi się, że robiąc zdjęcia nie mogę się już doczekać, kiedy zjem "modelowe" danie, bo zapach jest niezwykle kuszący i przy każdym pstryknięciu moje ślinianki pracują intensywnie i tak właśnie było przy tych zdjęciach, ale może również dlatego, że uwielbiam włoską kuchnię...






Składniki:

makaron fettuccine (wstążki)
szpinak (najlepiej młody) ok. 2-3 szklanek
suszone pomidory (u mnie 1,5 słoiczka 250 ml)
2 serki kozie (na ok. 400 g makaronu)
oliwki czarne bez pestek (jeden słoiczek  250 ml)
oliwa z oliwek extra virgine
pieprz kolorowy świeżo zmielony
parmezan
oregano i bazylia świeże i otarte
odrobina tymianku
sól morka do smaku
chilli (szczypta)
czosnek 3-4 ząbki
olej kokosowy do smażenia (opcjonalnie) 






Makaron gotujemy w osolonej wodzie z kilkoma łyżkami oliwy z oliwek. W tym czasie rozgrzewamy na patelni wodę z olejem/oliwą i dwoma ząbkami czosnku skrojonymi w płatki. Dodajemy szpinak i dusimy chwilkę, aż zmięknie i zmniejszy swoją objętość. Dodajemy pokrojone w paseczki suszone pomidory i przekrojone na pół oliwki. Chwilkę dusimy i doprawiamy bazylią i oregano (ja dałam troszkę świeżych ziół i otartych suszonych). Kiedy smaki się połączą dodajemy dwa serki kozie i mieszamy, w razie potrzeby rozrzedzamy lekko wodą i oliwą. Kiedy makaron jest gotowy odcedzamy go, lekko hartujemy zimną wodą i mieszamy dokładnie z sosem i startym drobno parmezanem. Na talerzach dekorujemy świeżymi ziołami i parmezanem. Jak na razie po cukinii z suszonymi pomidorami i parmezanem to moje najpyszniejsze danie tych wakacji, czas z takimi posiłkami zastępuje mi chwilowo wakacje nad ciepłym morzem.

Buon appetito!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...