środa, 1 stycznia 2014

Kolorowa, warstwowa sałatka śledziowa z buraczkiem - ŚLEDZIK inaczej




Moja ulubiona sałatka śledziowa. Zawsze robiła ją moja mama, a teraz ja przejęłam pałeczkę, a dokładniej nóż ;) Jeśli mam ochotę na śledzika, to mogłabym go jeść tylko w takiej postaci i jestem zupełnie usatysfakcjonowana. Całość ma delikatny smak, słodycz przeplata się z winnością, a sam śledzik wyostrza to połączenie i jest kluczowym składnikiem i musi być wcześniej dobrze zamarynowany w zalewie z octu jabłkowego albo winnego z olejem i cebulką.


 


Składniki:

filety śledziowe marynowane
cebula (opcjonalnie) ja robię bez
buraczki
jabłka
marchewka
jajka
majonez 
pieprz kolorowy świeżo zmielony


Marchew gotujemy w łupince lub już obraną. Buraczka pieczemy zawiniętego w folię aluminiową przez ok. 1 godzinę w piekarniku w ok. 200'C. Jajka gotujemy na twardo. Przygotowujemy naczynie (najlepiej szklane lub pierścienie do podawania potraw) by sałatkę ułożyć warstwowo. Na spodzie układamy pokrojone w poprzek w paseczki filety śledziowe. Cebulkę kroimy w piórka i i oprószamy warstwę śledzi.




Buraczka obieramy, kroimy w plastry, a następnie w paseczki i układamy jako kolejna warstwę, tak samo postępujemy w jabłkami(Buraczka i jabłko możemy oddzielić warstwą majonezu oprószonego pieprzem).





Następnie pokrojoną w paseczki marchewkę rozkładamy na jabłkach.





Jajka po ugotowaniu zalewamy zimną wodą, obieramy i kroimy w plasterki a następnie w paseczki.





Na wierzchu rozprowadzamy ok. 1-2 cm warstwę majonezu i oprószamy kolorowym pieprzem. Podajemy schłodzoną, przed zjedzeniem mieszamy składniki. Na zdrowie i smacznego!
Przepis na wegański majonez z kaszy jaglanej i słonecznika znajdziecie tutaj KLIK.


1 komentarz:

  1. Wygląda wyśmienicie :)
    W sam raz na przyjęcie karnawałowe! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...