środa, 3 kwietnia 2013

Bezglutenowe, bezmleczne i bezcukrowe naleśniki ryżowo-gryczane




To że mój maluszek bardzo upodobał sobie naleśniczki wiem nie od dziś, dlatego zaryzykowałam nowego eksperymentu, naleśniki bez mleka, bez glutenu i cukru. Zapraszamy!



Składniki:

4 jajka
szklanka "mleka" roślinnego (użyłam naszego jaglanego)
ok. 1,5 szklanki wody (dodajemy stopniowo i w razie potrzeby dajemy więcej)
szklanka mąki ryżowej
pół szklanki mąki gryczanej
2 łyżki syropu z agawy
1/6 szklanki oleju rzepakowego nierafinowanego

olej kokosowy do zwilżania patelni

u nas nadzienie:

rozmrożone owoce leśne: borówka amerykańska, jagoda kamczacka, żurawina i maliny
syrop z agawy
1,5 łyżeczki agaru
mus bananowo-jabłkowy
pestki granatu





Jajka roztrzepujemy z "mlekiem" i pozostałymi składnikami, na konsystencję dobrze lejącej się śmietany. Jeśli używamy mąk pełnoziarnistych ważne jest by używać wtedy dużo jajek, pełnią one rolę "zlepiacza" i spulchniacza. Patelnię rozgrzewamy i zwilżamy olejem kokosowym. Wylewamy głęboką łyżką porcję, tak by ładnie cienko rozlała się po patelni i smażymy kilka minut z każdej strony. Podajemy z ulubionym nadzieniem. Nasz dżemik zrobiłam używając rozmrożonych owoców i zagotowanych krótko z agarem i na koniec kiedy mus już przestygł dodałam syropu z agawy do smaku. Smacznego i na zdrowie!


Naleśniczki z taką ilością jajek dozwolone po 10 miesiącu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...