niedziela, 8 września 2013

Drożdżowe ciasto OWSIANE z jeżynami i śliwkami pod słodką WANILIOWO- POMARAŃCZOWĄ owsianą kruszonką




Wybierając ciasto idealne na niedzielne letnie popołudnie - lekkie, szybkie w przygotowaniu i owocowe - zdecydowałam się po raz kolejny na drożdżowe z owocami i słodką kruszonką.



Składniki:

Ciasto:

I etap

50g drożdży
pół szklanki ciepłego mleka roślinnego (u mnie jaglano-kokosowe)
1/2 szklanki mąki orkiszowej jasnej typ 650
łyżeczka cukru trzcinowego nierafinowanego

II etap

ok. 380 g mąki (u mnie 150g mąki owsianej pełnoziarnistej i 230g mąki orkiszowej jasnej)
55g masła
2 jajka
ok. 70 g cukru nierafinowanego (u mnie palmowy)
pół szklanki mleka roślinnego
ok. 40 g skórki pomarańczowej ekologicznej w cukrze trzcinowym
kawałek laski wanilii 

Kruszonka:

ok. 140 g płatków owsianych 
80 g mąki owsianej
5 suszonych daktyli
20 g skórki pomarańczowej bio
laska wanilii
ok. 50 g ksylitolu lub cukru nierafinowanego
90 g masła


Owoce:

jeżyny, śliwki








Składniki z etapu I połączyć, dokładnie wymieszać i pozwolić im podwoić objętość. Następnie dodać składniki z etapu II i wyłożyć ciasto do tortownicy wyścielonej na dnie papierem do pieczenia. Owoce umyć i osuszyć. Śliwki wydrylować i połówki ułożyć wgniatając w ciasto, w wolne przestrzenie powciskać jeżyny. Owoce można delikatnie skropić słodkim syropem np. z agawy lub posypać cukrem. Przygotować kruszonkę łącząc składniki (najlepiej w melakserze z funkcją mielenia). Oprószyć warstwę owoców kruszonką. Otrzymałam dużą ilość kruszonki, więc połowę zamroziłam. 


Piekarnik nagrzewamy do ok. 180'C i wstawiamy ciasto. Pieczemy ok. 1,5 godziny regulując temperaturę. Jemy ostudzone. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Dziś uproszę mamę,żeby mi takie zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego! Ja właśnie dziś swoje skończyłam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...