poniedziałek, 2 września 2013

Tarta z CUKINIĄ na drożdżowym GRYCZANYM spodzie




Tarta drożdżowa już nie raz u mnie gościła, zdecydowanie wolę taki spód niż tradycyjny kruchy. A farsz tym razem z cukinią niewyczuwalną, bo połączoną w puszystej masie z suszonymi pomidorami, fetą, czosnkiem i ziołami...



Składniki:


Ciasto

ok. 250g mąki (u mnie ok. 150g mąki orkiszowej jasnej i 100 g mąki gryczanej pełnej)
ok. 50 ml ciepłej wody
45g świeżych drożdży
90g masła
pół łyżeczki soli morskiej
płaska łyżeczka cukru nierafinowanego


Farsz


średniej wielkości cukinia zielona
suszone pomidory z oliwy (garść)
kostka fety chudej
łyżka oliwy
3 ząbki czosnku
oregano, bazylia
pieprz kolorowy świeżo zmielony
2 jajka
łyżka skrobi ziemniaczanej







Składniki na ciasto połączyć i wyrobić elastyczne ciasto drożdżowe, po czym rozprowadzić je cienko w formie do tarty (polecam sylikonową - nie trzeba jej niczym natłuszczać ani obsypywać). Cukinie umyć i pokroić w kostkę. W melakserze umieścić cukinię i pozostałe składniki na farsz i zblendować tak, by cukinia pozostała posiekana (nie całkowicie zmielona, bo masa będzie zbyt rzadka). Kilka suszonych pomidorów pokroić w plasterki i ozdobić wierzch. Wstawić do nagrzanego do ok. 200'C piekarnika i piec w temp. ok. 190-200'C przez ok. 25 min. Podawać po lekkim przestudzeniu oprószoną startym parmezanem.




2 komentarze:

  1. Świetna tarta, chętnie bym zjadła, a tarty na drożdżowym spodzie nigdy nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przyznam, że kruche tarty średnio mi wychodzą... może dlatego, że inne mąki lub inny tłuszcz niż masło próbowałam - ale zawsze kończyło się kiepsko ;) a taka drożdżowa wychodzi bez problemu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...