sobota, 8 marca 2014

Jak schudnąć na diecie bezglutenowej. Menu dnia. Śniadanie - ryż z gruszką i jabłkiem, II śniadanie - smoothie egzotyczne z ananasa, obiad - ryż z grzybowym curry, przekąska - suszone śliwki, kolacja - insalatina z pieczarkami i smażonymi kiełkami.

Postanowiłam podzielić się z Wami moją propozycją diety bezglutenowej. W miarę możliwości będę zamieszczała dzienne menu, a w tak zwanym międzyczasie rozpiszę poszczególne przepisy w osobnych postach. 
Dieta ta ma służyć przede wszystkim naszemu lepszemu samopoczuciu warunkowanemu naszym stanem zdrowia ale również formą fizyczną i zgrabną sylwetką. Moją motywacją było zbliżające się lato i kilka całkiem fajnych spodni, w które po prostu, na chwilę obecną, się nie mieszczę ;)
Jeśli chcecie mądrze i zdrowo zgubić kilka zbędnych kilogramów i wyrobić lepsze nawyki żywieniowe zapraszam do regularnych odwiedzin. 


Na początek kilka słów o wartych uwagi napojach, czyli oprócz regularnych posiłków pijemy dużo płynów. Warto wiedzieć jakie nam pomogą schudnąć, a których w diecie odchudzającej lepiej unikać.

1.Po pierwsze woda. Każdy dzień zaczynamy od szklanki przegotowanej prawie gorącej wody. Oczyści to organizm i przygotuje na wchłanianie wartościowych substancji z pożywienia.

Wodę w ciągu dnia pijmy kiedy tylko sobie przypomnimy ponieważ jej nigdy za wiele. 

2. Soki owocowe. Jeśli chcemy wypić sok z owoców (mam na myśli tylko soki bezpośrednio wyciskane, nie rozcieńczone, słodzone koncentraty) to ograniczmy się do 1-2 porcji w ciągu dnia ponieważ zawierają one dużo cukru i najlepiej rozcieńczajmy je wodą. Możemy wypić porcję ( np. 2 szklanki) na drugie śniadanie. Jednak lepsza formą będą smoothie i koktajle, ponieważ zawierają błonnik, który ograniczy wchłanianie cukru.

3. Soki warzywne. W ogóle polecam picie soków warzywnych bardziej niż owocowych, bo zawierają mniej cukru. Możemy dodać jedno jabłko i smakują równie świetnie jak te z owoców. 

4. Herbaty. Codziennie rano nastawiam dzbanek czerwonej herbaty lub yerba mate. Aktualnie piję mieszankę z Big Active z karnityną, czerwoną herbatą i yerba mate - jest pyszna i pięknie pachnie. 

5. Woda z octem jabłkowym. Po większym posiłku, czyli obiedzie, piję ciepłą wodę z łyżką octu jabłkowego niepasteryzowanego (domowego) i łyżeczką miodu. Pomaga lepiej strawić posiłek i zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej - zwłaszcza w obrębie brzucha. 


Przechodząc do meritum posta podaję menu dnia.



 




Śniadanie. Ryż z tartą gruszką i jabłkiem pachnący akacjowym miodem i cynamonem.






Pamiętając o tym, że śniadania powinny być pożywne i pełne energii, najlepiej przygotowywyać je na bazie kasz, ryżu lub jajek.




























Składniki:

ugotowany ryż jaśminowy (niesolony)
dojrzała gruszka
jabłko
łyżeczka miodu akacjowego 
łyżka cynamonu




























Ryż gotuję zawsze bez soli, bo często używam go do deserów, a sól zupełnie zmienia jego smak. Gruszkę i jabłko obieram, trę na tarce z dużymi oczkami, dodaję łyżeczkę miodu i cynamon. 



 



Mieszam wszystko i podaję. 




























Smacznego i na zdrowie!



II śniadanie. Smoothie egzotyczne. 






Smoothie w tym składzie może być codziennie popijany, jest pożywny i pełen pozytywnej energii ale przede wszystkim dzięki zawartości ananasa, grejpfruta i imbiru przyspiesza przemianę materii.








Składniki:

ok. 300 g ananasa dojrzałego
ok. 200 g pomarańczy
ok. 100 g grejpfruta 
ok. 100 g dojrzałego banana 
ok. 10 g świeżego korzenia imbiru



 



Owoce dokładnie myjemy, obieramy i jeśli są pestki to pozbywamy się ich. Wszystko umieszczamy w blenderze lub robocie kuchennym i mielimy na gładko. Możemy dodać lód, wtedy smoothie będzie rzadszy. 








Obiad. Ryż jaśminowy z grzybowym curry w towarzystwie morskiego spaghetti i kiełków fasoli mung.








Składniki:

ryż jaśminowy
opakowanie spaghetti morskiego
kilka grzybów mun suszonych
słoiczek kiełków fasoli mung
cebula
czosnek (2 ząbki)
pasta curry żółta ok. 0,5 łyżki
sos sojowy grzybowy
słodki sos chilli
sól
pieprz
sezam prażony
olej kokosowy
olej sezamowy
mieszanka przypraw do kuchni chińskiej








Ryż gotujemy w wodzie na sypko w stosunku 1:2. W tym czasie namaczamy grzyby mun w gorącej wodzie i pozostawiamy do momentu smażenia. Morskie spaghetti również zalewamy wodą, tym razem zimną na 20 min, po czym zlewamy wodę i zalewamy nową wodą na kolejne 20 min. Po 20 min. nastawiamy bulion z solą, sosem sojowym i słodkim sosem chilli, do którego wrzucamy nasze spaghetti i gotujemy ok. 20 minut do miękkości. Ja lubię gdy jest dobrze ugotowane. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i szklimy cebulkę pokrojoną w piórka, dodajemy grzyby mun pokrojone w cienkie paseczki, doprawiamy solą i pieprzem i smażymy na dużym ogniu. Dodajemy odcedzone spaghetii morskie i kiełki fasolki mung oraz pastę curry i przyprawy. Smażymy dalej, pod koniec dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i część prażonego sezamu i jeszcze chwilkę smażymy do pierwszego zapachu czosnku, żeby nie przypalić. Na koniec skrapiamy olejem sezamowym, mieszamy i zdejmujemy z ognia. 



 




Podajemy z ugotowanym na sypko ryżem oprószonym prażonym sezamem.





























Kolacja. Insalatina z pieczarkami i smażonymi kiełkami, z suszonymi pomidorami i serem brie. 









Składniki:

insalatina
mieszanka kiełków do smażenia
cebula
pieczarki
serek brie 
suszone pomidory
olej kokosowy







Inslatinę myjemy i osuszamy, układamy na talerzu. Pieczarki obieramy i myjemy, kroimy w grube plastry lub na ćwiartki i smażymy z cebulą pokrojoną w piórka. Dodajemy kiełki (przeznaczone do smażenia), użyłam gotowych. Doprawiamy solą i pieprzem. 





 




Po lekkim przestudzeniu wykładamy na sałatę i dodajemy cienko pokrojone suszone pomidory i serek brie.








A jeśli męczy Was głód między posiłkami zagryźcie go kilkoma suszonymi śliwkami! Na zdrowie!



6 komentarzy:

  1. Bardzo pysznie, zdrowo i wartościowo!
    Więcej takich postów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie wyrabiam się z czasem chcąc, sfotografować każdy posiłek i opisać go na blogu... ale będę się starała w wolnej chwili ;)

      Usuń
  2. Witam, ciekawy post :) Może zechcesz odpowiedzieć na moje pytania? Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, po więcej informacji zapraszam tutaj: http://dietetycznienacodzien.blogspot.de/2014/03/liebster-blog-award-poznajcie-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak schudnąć - zadbać o ujemny bilans kaloryczny i dużo sie ruszać :) Swoją drogą ostatnio to dość gorący temat dieta bezglutenowa w sporcie http://bonavita.pl/dieta-bezglutenowa-dla-sportowcow
    Moze przy okazji chorzy na celiakie okaża się jeszcze lepszymi sportowcami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to wszystko bardzo pysznie. Ale się trzeba trochę nachodzić w kuchni :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...