niedziela, 16 marca 2014

WEGAŃSKIE białe czekoladki jaglane z aromatyczną skórką cytrynową.




Do zrobienia domowej czekolady bez użycia gotowej tabliczki czekolady przymierzałam się już od dawna i zupełnie niepotrzebnie tak z tym zwlekałam! Robi się bardzo szybko (o ile dysponujemy dobrym blenderem) i wcale nie jest to tak kosztowne jak mi się wydawało. Mam już kilka następnych pomysłów jak zrobić wersję bardziej kremową, bo ta jest lekko "marcepanowa", bez użycia masła kakaowego, które niestety zniechęca swoją ceną. 




Tym czasem podaję łatwy przepis na świetny, zdrowy zamiennik czekolady. Kiedy tylko mam ochotę na zakazaną słodycz, sięgam po to małe cudo i jestem szczęśliwa. 




Składniki:

110 ml roztopionego oleju kokosowego
30 g cukru pudru z agawy (ok. 3 większe łyżki)
1 łyżeczka pudru z wanilią burbońską/ lub sam miąższ wanilii z połowy laski)
60 g mąki kokosowej oczyszczonej drobnej (ok. 4 czubate łyżki)
90 g kaszy jaglanej ugotowanej
2 łyżki skórki cytrynowej kandyzowanej/macerowanej (tu przepis na domową KLIK)




Kaszę jaglaną jak najgładziej zblendować z roztopionym olejem kokosowym i cukrem. Dodać mąkę kokosową resztę składników (oprócz skórki), zmiksować wszystko razem i na koniec dodać skórkę. Wymieszać i przełożyć do sylikonowych foremek, docisnąć każdą z osobna bardzo mocno i przykryć folią aluminiową i wstawić do lodówki na noc. Przechowywać do wyczerpania w lodówce. Możecie użyć swoich ulubionych dodatków, płatków migdałowych, żurawiny itp. Takie czekoladki to słodki pomysł na zdrowy podarunek dla bliskich.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...