czwartek, 28 marca 2013

Drożdżowa tarta z serem białym łososiem i rukolą





Odkąd raz spróbowałam drożdżowego ciasta z olejem chyba długo nie zrobię tradycyjnego kruchego z 5 żółtek ;) Takie drożdżowe kruche ciasto jest świetnym zamiennikiem wszelkich spodów do serników, szarlotek i tart tych słodkich jak i pikantnych. Możemy dodać do niego olej albo masła (pamiętając, że oleju zawsze dajemy odpowiednio mniej, wystarczy nawet połowa ilości masła). Do tego ciasta nie potrzebujemy w ogóle jajek. Podaję ilość składników na ciasto na 2 tarty średnie albo jedną naprawdę dużą.







Składniki:

Ciasto:

 45 g drożdży swieżych
100 g masła
110 g mąki orkiszowej 700
120 g mąki orkiszowej 2000
60 g dowolnego mleka roślinnego (moje było dość gęste, więc na początek proponuje dać mniej jeśli melko jest rzadkie lub używamy wody)
odrobina soli/cukru do smaku 






Farsz:

250 g sera białego chudego
pół szklanki jogurtu naturalnego (dałam greckiego)
duży por 
jajko (opcjonalnie)
2 ząbki czosnku
przyprawa uniwersalna bio bez polepszaczy
przyprawa tzatzyki bio (czosnek, koperek, szczypiorek, lubczyk, pieprz)
pieprz kolorowy
cebula
papryka
papryczka chilli
pieczarki
łosoś
rukola
oliwa z oliwek






Zagniatamy ciasto i pozostawiamy do lekkiego wyrośnięcia na ok. 20 min. W tym czasie ser, jogurt, łyżkę oliwy, przyprawy, czosnek i pora mielimy na dość gładką masę sernikową, możemy dodać jajko. Kiedy ciasto wyrośnie dzielimy je na dwie części. Ja jedną wykorzystałam do tarty słodkiej dosładzając odrobinę do smaku. Drugą lekko osoliłam i jeszcze raz zagniotłam. Formę smarujemy tłuszczem lub jeśli jest sylikonowa to po prostu wykładamy dość cienko ciastem (u mnie ok. 0,5 cm maksymalnie). Nakładamy masę serową i układamy pokrojone w plasterki: paprykę, cebulę, chilli i pieczarki i skrapiamy oliwą z oliwek (ja użyłam ziołowej). Wstawiamy do nagrzanego do ok. 190'C piekarnika i pieczemy ok. 20 min regulując temperaturę wg. potrzeby. Przed podaniem układamy plastry wędzonego na zimno łososia skropione cytryną i dekorujemy rukolą. To zdecydowanie moje smaki...






Taką tartę możemy podać dzieciom po 1-2 roku życia pod warunkiem że w farszu nie będą znajdowały się ostre przyprawy i ciężkostrawne produkty. Moja wersja niestety tym razem tylko dla dorosłych ze względu na chilli i łososia wędzonego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...