sobota, 27 października 2012

Owsiane ciasteczka z dynią



Kolejny pomysł na wykorzystanie puree z dyni. Przyznam, że robiłam je po raz pierwszy i zupełnie improwizowałam... Chciałam, by ciasteczka były miękkie i bogate w bakalie i właśnie takie wyszły. Ze względu na płatki owsiane, zawierające gluten, ciasteczka nie będą bezpieczne dla osób na diecie bezglutenowej. Nie próbowałam z innymi płatkami, owsiane są dość sprężyste i na razie nie wiem czym można by je zastąpić, ale Wy możecie spróbować. 






Składniki: 

 kubek ugotowanej/upieczonej dyni 
łyżka oleju kokosowego 
1 jajko 
3 łyżki cukru kokosowego
kubek płatków owsianych surowych 
2 szklanki mleka (roślinnego/wody ja użyłam sojowego) 
więcej jak pół kubka mąki z amarantusa 
ponad pół kubka mąki jaglanej (z prosa) ponad pół kubka mąki orkiszowej białej 
gruszka pokrojona w kostkę 
5 fig 
4 daktyle 
pół kubka rodzynek 
garść wiórek kokosowych (opcjonalnie) 
2 łyżeczki proszku do pieczenia bio 






Zagotowujemy 2 szklanki mleka sojowego z 2 łyżkami cukru kokosowego, kiedy mleko zacznie się gotować wrzucamy kubek płatków owsianych, gotujemy aż spęcznieją. Do melaksera wrzucamy dynię, jajko, olej kokosowy, 1 łyżkę cukru kokosowego, proszek do pieczenia z mieszanką mąk i miksujemy. Nie musi być na gładko. Dodajemy płatki i posiekane bakalie, gruszkę, rodzynki i wiórki. Tym razem mieszamy łyżką. Do połowy ciasta dodajemy 3 łyżki karobu. Piekarnik rozgrzewamy do 190'C, pieczemy 15 min w tej temperaturze, a później zmniejszamy do 180 stopni i pieczemy jeszcze ok. 25 min. Ja piekłam w dwóch turach, najpierw jasne, później ciemne. Ciasteczka wyjmujemy na talerz i po lekkim ostygnięciu zajadamy. Doskonałe na drugi dzień na śniadanie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...