sobota, 27 października 2012

Złote talarki jaglano-sojowe ze słonecznikiem






Jak już się zdecyduje na przepisy z uwzględnieniem soi, to korzystam z niej ile się da, bo bardzo mozolne jest dla mnie jej długie gotowanie. Tak więc było mleczko, ale to z namoczonej jedynie, sałatka brokułowa no i resztę postanowiłam połączyć z kaszą jaglaną, która została mi z rana. Bez bicia przyznaję się, że znów mocno improwizowałam, ale postaram się odtworzyć proporcje, jakkolwiek, masa ma być taka, aby pierwszy próbny kotlecik się nie rozpadł po usmażeniu. Wyszły naprawdę bardzo smaczne i pożywne. Jeśli dziecko nie ma problemów z gryzieniem to znaczy, że może już skosztować takiego kotlecika.


Składniki: 

 ugotowana soja (ok. 250 g przed gotowaniem) 
ugotowana kasza jaglana (ok. pół kubka przed gotowaniem) 
dwa jajka 
2 kostki rosołowe warzywne bio 
 łyżeczka kurkumy 
łyżeczka imbiru 
łyżka sosu sojowego 
łyżka słodkiego sosu chilli 
łyżka skrobi kukurydzianej łyżeczka skrobi ziemniaczanej 
dwie szklanki mąki orkiszowej białej 
szklanka słonecznika
olej kokosowy do smażenia
natka pietruszki świeża


Wszystkie składniki oprócz słonecznika zmiksowałam w melakserze w tym 1,5 szklanki mąki z 2. Na koniec dodałam do masy posiekaną natkę pietruszki i pół szklanki słonecznika i wymieszałam. Do głębokiego talerza wsypałam 0,5 szklanki mąki i resztę słonecznika. Formowałam kuleczki z ciasta i obtaczałam w mące ze słonecznikiem zagniatając, gdyby były za rzadkie należy dosypać więcej mąki. Spłaszczałam w placki i kładłam na gorący olej kokosowy. Smażyłam po obu stronach, co jakiś czas zmieniając strony, aż do złocistego koloru. Podawać z sałatkami, kiszonkami lub sosami. 





Ja wykorzystałam marynowaną papryczkę mojej teściowej i jogurt naturalny (wkrótce przepis na jogurt sojowy).










Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...