środa, 31 października 2012

Kukurydziane gnocchi z dynią i kaszą jaglaną BEZGLUTENOWE





Gnocchi to włoskie kluseczki, które możemy zrobić wg własnej wyobraźni z naszych ulubionych składników a jeszcze bardziej można zaszaleć z dodatkami, które będą towarzyszyć im na talerzu. Ja musiałam jakoś wykorzystać dynię i kaszę jaglaną, które miałam już ugotowane. Takimi kluseczkami mogą śmiało zajadać się najmłodsi. Decyzja od kiedy można podać je maluchowi zależy od formy podania, bo rozdrobnione można śmiało zaserwować niemowlętom po 6 miesiącu.



Składniki:

300 g puree z dyni
100 g ziemniaków ugotowanych i obranych
210 g kaszy jaglanej ugotowanej
60 g białego sera (opcjonalnie)
1 jajko
130 g skrobi kukurydzianej
sól, cukier (jakiś zdrowszy) do smaku
oliwa/olej


Wszystkie składniki mieszamy, może być lekko w melakserze i zagniatamy ciasto. Wg tego przepisu wychodzi dość luźne, więc po prostu wymieszane wrzucamy na nieco osolony wrzątek z odrobinka oleju (odpowiedniego do stosowania w wysokich temperaturach, czyli takich o wysokim punkcie dymienia). Nie mają może geometrycznych kształtów, ale nie chciałam by były bardziej mączne. Zależało mi na wykorzystaniu całego zapasu dyni i kaszy. Jeśli jednak zmienicie troszkę proporcję zmniejszając ilość dyni i kaszy względem mąki, to na pewno ciasto wyjdzie bardziej zwarte, takie, że będzie można je zagnieść i pokroić w kosteczkę lub formować inne kształty. Po wrzuceniu na wrzątek gotujemy do momentu, kiedy wypłyną na wierzch i jeszcze pół minutki. Wykładamy na durszlak i chwilkę hartujemy zimną wodą, by się nie sklejały. Podajemy z ulubionym sosem, dodatkami lub jemy same polane masełkiem lub podsmażone.

Ja zrobiłam w dwóch wersjach. 

W pierwszej zestawiłam z marchewką i kalafiorem w czosnkowo-rozmarynowym oleju kokosowym.







 







 Ale świetnie też smakują podsmażone bez dodatków.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...