poniedziałek, 10 grudnia 2012

Zielona sałatka z brokułaem i świeżą kolendrą




Brokuł to ulubione warzywo mojego synka. Zazwyczaj jak się do niego dorwie to nie zostaje już dla nikogo, dlatego tym razem zrobiłam więcej, bo byłam bardzo głodna. Taka zielona sałatka chodziła za mną już jakiś czas, także na jednej miseczce się nie skończyło.






Składniki:

brokuł
4 jajka
sałata lodowa
świeża kolendra


sos:

3 łyżki jogurtu naturalnego
łyżka majonezu
większy ząbek czosnku lub dwa
dwie łyżki słodkiego sosu chilli
pieprz kolorowy
sól


Brokuła myjemy, oczyszczamy i gotujemy w lekko osolonym i osłodzonym wrzątku ok. 10 min. Jajka gotujemy na twardo. Przygotowujemy sos ze wszystkich składników używając przeciśniętego przez praskę czosnku. Sos odstawiamy do lodówki. Sałatę myjemy i szatkujemy. Kolendrę również myjemy i drobno siekamy. Kiedy brokuł jest wystarczająco miękki, wyjmujemy go z wody i studzimy. Jajka zalewamy na 10 min zimną wodą. Brokuła dzielimy na małe różyczki a obrane jajka kroimy w kostkę. Łączymy z sałatą i garścią kolendry. Następnie polewamy wszystko sosem i mieszamy. Ostawiamy w chłodne miejsce na ok. godzinę. Ja zjadłam jeszcze ciepłą i było równie pysznie. 




Z uwagi na niektóre przyprawy, sałatka bezpieczna dla dzieci po trzecim roku życia. Jednak jeśli zrezygnujemy z sosu chilli, pieprzu i oszczędzimy soli, dzieci po ukończeniu roczku mogą się zajadać.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...