piątek, 14 grudnia 2012

Zielone pesto z pietruszki i orzeszków arachidowych



Tak na szybko wrzucam przepis, bo jak dla mnie wyszło idealne, może dlatego, że nie przepadam za natką pietruszki w dużych ilościach i w tej kompozycji mnie mile zaskoczyła. Dodatkowo dodałam sporą ilość czosnku, więc pietruszka + czosnek = precz grypo i chyba naprawdę dobiło to wszystkie resztkowe wirusy we mnie :) oj gdybym miała jeszcze choć jeden pęczek, to na pewno dziś bym powtórzyła...







Składniki:

pęczek natki
garść świeżej bazylii
3 ząbki czosnku
10 ml oliwy extra virgin (ja użyłam mojej ziołowej z suszonymi pomidorami i chilli)
100 g orzeszków ziemnych
50 g sera żółtego (najlepiej parmezanu, ale ja użyłam taki jaki miałam) zamiast sera można użyć płatków drożdżowych






Wszystkie składniki wrzucić do melaksera i zmielić na odpowiednią konsystencję. Nic prostszego, a ile zdrowia w takiej zielonej paście. Ja zużyłam w ciągu 30 min na kanapki, ale idealnie nadawałoby się do makaronu lub kluseczek.







Gdyby nie moja ostra oliwa to a pewno dzieciaki po 10 miesiącu mogłyby zaczerpnąć co nieco, pod warunkiem, że orzeszki nie stanowią alergenu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...