wtorek, 11 grudnia 2012

Pomidorowa z okrągłym ryżem po 9 miesiącu





Wcześniej pomidorówkę dla Kordka robiłam nieco inaczej, teraz kiedy jest już starszy przygotowujemy ją na naszym mrożonym bulionie i czasami dodajemy mięsko, jak się trafi jakiś biedny ptak z wiejskiego gospodarstwa. Tym razem padło na kurkę.
 

Składniki:

woda
pierś z kury z ekologicznej hodowli
ryż okrągły pełnoziarnisty
3 marchewki
pietruszka
natka pietruszki
pomidory (ja użyłam naszych zamrożonych)
mleczko roślinne
oliwa/olej omega 3/6


Ryż moczymy, najlepiej dzień wcześniej, bo dość długo będzie się gotował nie namoczony. Pierś myjemy i obgotowujemy w pierwszej wodzie. Wodę odlewamy i gotujemy ponownie w nowej wodzie ok. 30 min. Tak przygotowane mięsko kroimy. Warzywa myjemy, obieramy i kroimy w plasterki. Gotujemy najpierw coś w rodzaju krupnika, czyli marchew, pietruszkę i ryż ok. 20 min, później dorzucamy pomidorki i bulion i jeszcze 10-15 min. Na koniec oliwa lub olej rzepakowy/ lniany i mielimy wszystko razem z mięskiem i natką. Konsystencję dopasowujemy wg preferencji dziecka. Na zdrowie!

Mój bulion jest dość bogaty i aromatyczny, dlatego napisałam, że zupka jest odpowiednia dla dzieci po 9 miesiącu, jeśli jednak nie użyjecie bulionu lub zastąpicie go czymś delikatniejszym, zupkę pomidorową z ryżem i nawet z kurczakiem mogą jeść maluchy po 6 miesiącu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...