piątek, 28 grudnia 2012

Pikantne ciasteczka z nadzieniem oliwkowo-migdałowym






Robiłam dziś moje ulubione drożdżóweczki wg tego przepisu, ale dziś tylko i wyłącznie z mąki orkiszowej i jak się okazało musiałam dodać jeszcze ok. 100 g, żeby ciasto ładnie się zagniatało. Zostało mi sporo ciasta więc postanowiłam je wykorzystać na nieco pikantniejszą, bardziej winną przekąskę. Ostatnio moje serce skradły pasty oliwkowe, więc wpadłam na pomysł, by połączyć oba składniki w jedno. Pomysł okazał się super miłą niespodzianką, pasta oliwkowa delikatnie podpiekła się na cieście, na powierzchni tworząc chrupiącą skorupkę, a w środku pozostała miękka i niezmieniona w smaku w porównaniu do wersji raw.







Składniki:


farsz:

słoik zielonych oliwek bez pestek
3 garści migdałów blanszowanych
ok. 100 g sera żółtego
świeże oregano ok. pół garści
2 ząbki czosnku
suszone oregano
pieprz kolorowy
oliwa z oliwek (ja użyłam mojej ziołowej)
dwie papryczki chilli malutkie
troszkę soku z cytryny







Ciasto wałkujemy na grubość ok. 4 mm i wycinamy dowolne kształty, na których będziemy układać farsz. Składniki na farsz mielimy razem na średnio-drobną grubość. Łyżeczką ugniatamy na ciasteczkach (półkule). Wykładamy na blachę wyścieloną papierem do pieczenia i pieczemy w 180'C ok. 20 min. Polecam ciasteczka są wyśmienite!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...