sobota, 26 stycznia 2013

Chrupiące krakersy w dwóch odsłonach: oliwkowo-cebulowe i szpinakowo-pomidorowe





Muszę naprawdę przycisnąć na pedał pisania mojej pracy, bo źle się to skończy... Także ostro się wzięłam za... wymyślanie przysmaków, umilających mi stukanie w klawiaturę i główkowanie. Tym razem wymyśliłam krakersy, chodziły za mną niestety serowe no i nie udało się uniknąć sera w ich przepisie.. Za to mocno je dosmakowałam w dwóch aromatycznych wersjach.








Składniki:



Wspólne:



 




ok. 180 g sera żółtego startego
200 g mąki owsianej
75 g mąki żytniej
25 g mąki orkiszowej / lub 300 g dowolnej
70 g oleju kokosowego stałego
2 jajka
przyprawy: sproszkowany pomidor suszony, majeranek, oregano, bazylia, szczypta soli, łyżeczka cukru nierafinowanego



Wersja oliwkowo-cebulowa:






40 g cebuli
oregano swieże
chilli świeże (kilka plasterków)
50 g oliwek zielonych bez pestek
50 g mąki owsianej



Wersja szpinakowo-pomidorowa:






60 g oliwek ciemnych bez pestek
25 g pomidorów suszonych
papryczka chilli (kilka plasterków)
kilka liści szpinaku ok. 20 g
1-2 ząbki czosnku
30 g maki owsianej
szczypta soli


Składniki na ciasto wyrabiamy w robocie kuchennym, lub mielimy/szatkujemy osobno i wyrabiamy jak ciasto kruche. Dzielimy na pół i do jednej części dodajemy zblendowane składniki z pierwszej wersji a do pozostałej z drugiej. Toczymy dwie kule i schładzamy w lodówce. Stolnicę lub blat oprószamy mąką i rozwałkowujemy cienko ciasto (ok. 3-4 mm). Wykrawamy ciasteczka o dowolnym kształcie i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, następnie w kubeczku roztrzepujemy jajko z ulubionymi przyprawami i odrobiną soli, możemy również posypać ziołami, sezamem, czarnuszką, grubą czarną solą itp (ja użyłam jasnego i czarnego sezamu). Pieczemy w temp. ok. 170-180'C przez mniej więcej 15 min. Pasują do sosów, past ale smakują świetnie również same. Tutaj znajdziecie przepis na pasty z czerwonej fasoli i zielonego groszku, które świetnie się z nimi zajadają.







Moja wersja jest jak zwykle pikantna, więc niedozwolona dla maluchów, ale jeśli zrobimy bez chilli, to dwulatki mogą sobie już spokojnie chrupnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...