niedziela, 13 stycznia 2013

Spaghetti z makaronem ryżowym w sosie serowym z pomidorkami koktajlowymi




Doczekałam się pięknych gałązek pomidorków w prezencie i od razu zamarzył mi się taki serowy makaron z pomidorkami koktajlowymi. Po otwarciu szafki mój entuzjazm nieco opadł, okazało się, że nie mam makaronu do spaghetti, ani zapału, by robić własny i nagle wpadłam na pomysł, by zrobić je z makaronem ryżowym i przyznam wyszło całkiem całkiem, na pewno delikatniej niż z tradycyjnym.



Składniki:

makaron ryżowy cieniutki lub inny

pierś z kurczaka (opcjonalnie) + zioła prowansalskie, pomidory suszone sproszkowane, chilli, oregano, 3 ząbki czosnku, pieprz kolorowy, sól
oliwki czarne i zielone bez pestek 
świeże oregano i tymianek
pół świeżej papryczki chilli

sos serowy: 

100g sera żółtego
drugie pół papryczki chilli z pestkami
świeże oregano lub suszone
dwa ząbki czosnku
dużo pieprzu kolorwego
3 duże łyżki jogurtu naturalnego
pomidor sproszkowany
łyżka oleju kokosowego

pomidorki koktajlowe






Pierś kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Przełożyć do miseczki i wycisnąć na mięso czosnek, posolić, oprószyć pieprzem (najlepiej kolorowym), ziołami prowansalskimi, świeżym oregano i tymiankiem, chilli w płatkach lub drobno pokrojonym świeżym. Ja doprawiłam jeszcze przyprawą: pomidory, chilli i oregano. Odstawiamy na chwilę i w tym czasie zalewamy wrzątkiem makaron ryżowy. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i przekładamy kurczaka. Smażymy aż się ładnie zetnie i dodajemy czarne i zielone oliwki pokrojone na połówki. Smażymy/dusimy do ulubionej postaci. Do melaksera wrzucamy wszystkie składniki na sos, blendujemy. Makaron przekładamy do garnka z rozgrzanym olejem kokosowym i łączymy z sosem energicznie i dokładnie mieszając, doprawiamy do smaku i dodajemy kurczaka z oliwkami. Wszystko mieszamy i chwilę dusimy razem i na koniec dodajemy pomidorki przekrojone na ćwiartki albo połówki.

Podajemy samo lub z sałatką, mi w zupełności wystarczyły świeże pomidorki, których już nie przesmażamy, tylko pozostawiamy surowe.






Smacznego!

Danie dozwolone dla starszych dzieci, ze względu na chilli.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...